Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 3364 ggr
666
4

svart magi

Vart HIttar man att köpa den bästa boken om svart magi?

[stass]
0

Tja, jag vet inte vilken den bästa boken är, det beror på vad man menar. 

Vad menar du med svart magi? Och varför vill du så gärna ha en bok om det?

KaosÄngel
0

Hej!

Jag har en del bok tips. Kan återkomma med dem lite senare för nu måste jag nämligen sova. Sk svart magi är ett enormt missförstått begrepp, så det beror ju lite på vad du är utefter också förstås?

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

[MomsLittleHippie]
0

Jag skulle oxå vilja läsa/veta mer om svart magi.. mest bara för att jag är intresserad av hur det fungerar. (precis som med mkt annat) Inte för att utöva.

KaosÄngel
6

Vad man definierar som svart magi är nog ganska personligt. För vissa är ju skapande magi vit och destruktiv magi svart. Så behöver det dock inte vara. Vissa personer som är inne på right-hand path ser ju till och med magi som skall gynna en själv som något man inte bör använda sig utav. Left-hand path personer ser på detta på ett helt annat sätt.

Här är en blogg artikel men lite information om de olika begreppen inom Left-hand path och Right hand path. Kan vara värt att läsa även om man inte är satanist eller liknande.

http://flyktenurekorrhjulet.wordpress.com/2013/02/19/den-ondskefulla-satanismen-vs-kristet-hyckleri/

Det finns ju faktiskt satanistiska och luciferian häxor också.

Den stora skillnaden på tex en Wiccan och en Satanist är att man inom wicca delvis sätter det gudinnliga/gudomliga utan för sig själv som en högre makt som man bör hedra och ha respekt för därför också följa vissa råd/regler. Tex att allt man gör gott som ont kommer tillbax till dig själv gånger 3. Det finns givetvis vissa som kallar sig satanister och tror att det går ut på att dyrka ondska och liknande. Men de flesta Satanister, Luciferians är ateister och tror att det gudomliga finns inom oss själva. Det är människan som är Gud och Gudinnan. Således finns det ingen som kan bestämma vad för typ av magiskt arbete som är rätt och fel. 

Jag vet inte vad exakt det är för typ av böcker du är utefter. 

The Satanic Bible av Anton LaVey; En mycket bra bok som förklarar grunderna och synsätten inom The left-Hand path

The Satanic Rituals av Anton LaVey; En helt okej bok som går lite mer in på ritualer en själva magi utövandet. Den är helt klart läsvärd.

The Satanic Witch av Anton LaVey; Jag har inte läst den själv men har hört att den skall vara bra

Gothic Grimoire & Nocturnal Witchcraft av Konstantinos; Detta är böcker som är baserade på paganismen men som författaren kallar sig själv "A Dark Neopagan" Om böckernas innehåll kan tolkas som svart magi är nog relativt. Dock innehåller dom manipulativa magi tekniker, och det tolkas ju som svart magi av vissa.

Book of the witch moon av Michael W. Ford; Jätte intressant bok enligt mig, innehåller alltifrån Kaos magi, svart magi både ateistisk och spirituell inslag. Boken grundar sig mesta dels på Luciferianism men den innehåller mycket mer än så.

The Bible Of The Adversary av Michael W. Ford; Också en riktigt intressant bok som nog kan innehålla en hel del av det du söker. Rekommenderar den starkt. Man bör självklart dock vara kritisk till en del man läser. Även om man inte tror eller vill utöva allt som det skrivs om så är det onekligen intressant läsning.

Encyclopedia of 5000 spells innehåller inte så mycket information om svart magi men den innehåller spells av alla dess slag.

Hoppas att du hittar vad du söker :)

[Amorithia]
0

#4 satanister dyrkar satan. DOCK så heter det Lavey- satanism när man ser det gudomliga inom sig. :0 Det är rätt så vanligt att blanda dem dära :)

KaosÄngel
1

#5 Det finns väldigt många olika former av satanism, LaVey satanismen är en utav dem. Men det är inte riktigt korrekt att säga att satanister dyrkar satan utav vidare beskrivning, det där är ett mycket vanligt missförstånd bland personer som ej är insatta. För det första måste du definiera vad satan är. De flesta satanister (inte bara LaVey satanister) Ser inte satan som en faktisk varelse utan som en symbol för motstånd till det samhälle vi lever i som än idag har starka influenser utav de abrahamitiska religionerna. Satanister strävar efter kunskap och ifråga sätter inprogrammerade värderingar och dogmatiskt beteende hos människor och i samhället bland annat. Det finns givetvis undantag, men majoriteten av alla satanister ägnar sig inte åt dyrkande. Inte ens de som tror att satan är en varelse brukar ägna sig åt dyrkande. Det där är ett typiskt ignorant antagande (också väldigt influerat av kristendomen)

Pigrid01
0

Hej jag har inget tips på vart man kan köpa såna böcker men jag har en annan sak som är väldigt speciel ett trollspö😊😊😊😊😊😊😊😊ock det funkar jag kan visa en bild på den men är väldigt försigtig med den😱😱😱😱😱😱om jag sukulle tappa den skulle al magi åka ur😪😪😪😪😭😭😭😭😥😥😥😰😰😰😨😨😨😱😱😱men i allafall nu kommer bilden😛.

Pigrid01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj glömde bilden😁😁😁😁