Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1743 ggr
dennas
0

Experitmenttråd pyramidläggning

Hej och välkomna till ett experiment!

Hit anmäler vi oss till att delta i ett experiment där flera deltagare ska ställa sin egen, personliga fråga till en person som gör en enda läggning för alla frågor.

Tanken är att belysa hur en och samma läggning kan bli olika i sin tolkning beroende av vilken frågeställning man har.

Den som lägger pyramiden kommer att vara stass, vår utmärkta Sajtvärd. Vi kommer i förväg att anmäla oss, och stass kommer att meddela oss när läggningen görs.

Därefter ska läggningen visas och var och en gör sin egen tolkning. Vi skriver in våra svar tillsammans med vår fråga.

Till stass!

Vad behöver du för att det här ska fungera?

fridelfina
1

Anmäler mig 👍

[stass]
0

#Jag vet inte vad jag behöver, ska vi försöka att bara ta frågorna just nu? och om vi gör om experimentet ta det med fotogarfier läggaren kan se nästa gång?

Så deltagare Pm:a mig frågorna, (ni skriver ändå ut dem sedan med tolkningen) välj frågor som ni är bekväma med att skriva ut offentligt på forumet.

Jag funderar om jag kan göra läggningen redan på söndag, vi satsar på det och får jag förhinder så skriver jag det här =)

dennas
0

Okidoki!

Min fråga:

Vad händer om jag slutar att låta mej styras av rationalitet och ekonomi?

fridelfina
0

Dennas, Stass bad oss PM:a frågorna 😇 men nu vet hon iallafall! B¨lir det bara vi tre? Ska vi hojta till inne på Tarot i fokus och se om det blir några fler?

[stass]
0

#4 Du kan hojta till om du vill, 

Om det blir som jag har tänkt mig så lägger jag på söndag kväll någongång, när det är tyst och lugnt i huset =)

Det går bra att skriva ut frågan här också om man vill, eller PM ni väljer

Glad påsk förresten (om ni firar) själv är jag mätt och belåten nu och har färgat en massa ägg.

dennas
0

Ska jag vara ärlig så fattar jag inte vad ni menar med pm.a, det ordet har nog en annan och betydligt äldre betydelse för mej…

fridelfina
0

PM = Personligt meddelande 🙂 (ny betydelse hos ifokus)

PM = Pro Memoria (old fashion-way) 🤐 hihi

Skogshumblan
0

Får man vara med fast man inte är medlem på sajten utan bara kikar runt?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[stass]
0

#8 jajamän

dennas
1

I'm such an oldfashioned girl…

Tack för förklaringen!

gevalina
0

Låter kul med Pyramidläggning.

Är gärna med för skojs skull men även för att lära mig  mer om tarot.

fridelfina
0

Nån medis/sajtvärd: Kan vi kanske få in själva tolkningsmallen i första inlägget så att alla vet hur tolkningen ska gå till?

[stass]
0

#12 jag lägger in en tolkningsmanual tillsammans med läggningen.

Bara Anna
0

Jag är på! Skall strax skicka Stass en fråga!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[stass]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej gott folk! Nu har jag gjort läggningen för samtliga som har skickat mig en fråga, antingen via PM eller i tråden. Jag läste era frågor högt och försökte hålla samtliga frågor i huvudet medans jag blandade korten och drog dom. 

Ber om ursäkt för att det blev sent, kom hem ganska nyligen och satte mig på en gång.

Detta blev resultatet:

Översta raden står för Faktumet i frågan, det är nutid och dåtid beroende på när ens fråga ägde rum, den berättar vad som är.

Ess i Stavar, 9 i stavar och 5 Tro (faith)

Rad 2 berättar händelseutveklingen, processen till målet som efterföljer "faktumet" - här kan man få indikationer på vad som behöver göras både hinder och chanser.

3 i Stavar ,21  Världen 

Resultat - utgången

9 i Mynt

Stödkort (jag valde att dra stödkort, ni som tycker att läggningen är klar ändå får försöka ignorera det bäst ni kan =)

5 i mynt

Det ska bli spännande att höra er feedback på experimentet och se hur väl det lyckades! Posta er tolkning på korten tillsammans med er fråga Skämtar Och när det har gått en tid får ni gärna publicera en "facit i hand" kommentar.

fridelfina
0

Kan vi göra så att vi väntar någon dag eller två med att publicera våra tolkningar så att alla hinner göra sin egen tolkning först utan att man påverkas av andras tolkning av korten? Kanske vi kan skriva här i tråden när vi är klara så att alla hinner med innan publicering? Vad säger ni? 😉

[stass]
0

#16 du kan ju spara bilden och beskrivningen på din dator och återkomma till tråden när du är färdig, om inte de andra vill vänta några dagar dvs =)

Man kan ju ha utbyte av varandras tolkningar av korten, diskutera dom och kanske lära sig någonting nytt av en annans synsätt. 

🙂

Glöm inte att återkomma med facit i hand delan efter en tid bara!

dennas
0

För min del behöver du inte alls be om ursäkt, jag är bara så glad och tacksam att du ställer upp!🌺

En fråga om stödkortet: Vid din senaste läggning hade du lagt det över resultatkortet, nu ligger det vid sidan av. Kan man använda stödkortet "var/hur" man vill?

Jag har nämligen redan innan känt att just myntfemman skulle vara relevant i min fråga, så jag tror att jag behöver ta med det, även om läsningen blir solklar ändå…

[stass]
0

#18 Jag drog det inte som stödkort till 6, utan bara som ett stödkort som alla får placera där det är oklart - eller de känner att den passar utmärkt. Det var mer ett försök att göra det hela individuellt.

fridelfina
0

Nu var jag nog lite snabb…🤪

Är klar med tolkningen nu, är det ok att publicera? (med tanke på att jag själv ville att ni skulle vänta några dagar så att vi inte skulle påverkas av de andras tolkningar)

[stass]
0

#20 Hejja dig, jätteintressant att läsa din tolkning =)

fridelfina
0

Fniss, sorry Stass! 🤦‍♂️

Skogshumblan
0

Hej! Min dotter har fått virus i magen och är skruttig. Har varit inne på barnakuten i dag. Jag vet inte när jag kan göra min tolkning. Så för min del kan ni publicera tolkningar utan att vänta in mig. Jag återkommer så fort jag får ro :)

/ Skogshumblan

[stass]
0

Ingen fara, alla får göra i sin egen takt =)

Skogshumblan
0

Tack för förståelsen. Ska försöka få ihop en tolkning under veckan om dotera inte blir sämre.

/ Skogshumblan

[stass]
0

#20 vart tog den vägen? Eller är jag bara jättetrött?

dennas
0

Nu gör jag det…

lägger ut min tolkning, skäms och blir rädd, tänker att den är kass, men här kommer den:

Fråga:
Vad händer om jag slutar låta mej styras av rationalitet och ekonomi?

Stark känsla före läggningen: Fem i mynt kommer bland ”det som är”. Därför väljer jag i min tolkning att använda stödkortet fem i mynt just där.

Det som gäller för frågan fram tills nu är:
Det handlar om en person som kämpar mycket och väntar sej problem, en person fylld av rädslor och skuldtänkande i ekonomiska frågor. Kanske en svårighet i att kunna väga egna behov mot vad personen tror att omgivningen kräver?  Men nu verkar tiden vara inne för att skaffa sej balans och ordning! Själva frågan visar på en viss rigiditet och känsla av att sitta fast. Korten indikerar att personen ibland håller fast lite för länge vid idéer och är rädd för att förlora det som hon har uppnått.  Genom att lyssna mer till sin kreativa sida och väga in sin andlighet kommer den här personen att må mycket bättre. Personen har en eller flera idéer, och korten säger…

att processen/händelseutvecklingen vid ett sånt beslut är:
omständigheterna är gynnsamma för det nya projektet, det nya sättet att tänka/agera. Genom att personen vågar tro på sin egen förmåga, kommer fängelsedörren att öppnas och personen kommer att finna vägar i både sej själv och människorna i sin omgivning. Personen har ett gott uppsåt, en god idé, som även andra vill vara med och förverkliga.  Det är inte omöjligt att det rör sej om ett livskall för den här personen.

att resultatet/utfallet av att sluta låta sej styras av rationalitet och ekonomi blir:
paradoxalt nog att det blir lättare att uppleva och/eller skapa ekonomisk trygghet, den tillvaro som personen längtar efter. Att förverkliga drömmar ger en annan förståelse för det viktiga i livet, och därmed öppnas dörrar för att uppleva allt det goda som livet ger.

Mitt råd skulle vara att den här personen ska göra det som frågan föreslår, för genom det slås rädslan i frågan sönder, och frågeställaren kan äntligen börja se skogen trots alla träd! Genom att inte fokusera på det ”tärande” så finner frågeställaren det lättare att nå sina ”närande” sidor. Ett annat råd skulle kunna vara att personen läser Don Quixote, eftersom det är troligt att hon slåss mot väderkvarnar emellanåt. Sist men inte minst skulle jag vilja säga till den här personen att inte vara så rädd, just nu finns ingen anledning att frukta, nu ska hon skörda!

Ursäkta att jag talar om/till mej själv i tredje person, men det blev absolut mycket lättare att göra en tolkning på det viset.

Feedback för själva läggningen i nuläget att den stämmer väldigt väl med vad som är på gång i mitt liv. Jag är arbetslös och vettskrämd inför en ev. jobb- och utvecklingsgarantidom, med allt vad det innebär av pengabekymmer och en känsla av misslyckande. Jag söker ibland jobb i blindo pga brist på kontakter, lust och självförtroende. Som ett rationellt? UFO letar jag annonser och skickar ansökningar, men JAG är sällan med. Bestämde mej för att detta är ett meningslöst sätt, och att jag måste skaffa mej ett nät av medmänniskor som jag hör ihop med. Och nu har jag faktiskt lyckats skaffa mej en praktikplats med meningsfullt och jätteroligt innehåll, och kanske är med och drar igång en större aktivitet för mej och andra arbetssökande. Sen kan jag emellanåt också komma på mej själv med att inte skratta och leka, för jag har inte tid, eftersom jag måste göra nåt rationellt och smart, ni vet. Kanske diska, städa, fylla i nån blankett eller nåt annat sånt där som aldrig kan vänta ens en sekund… Det är inte klokt vad det är oklokt att alltid vilja vara klok, när man inte är riktigt klok! Men ändå har jag vågat släppa ut en del idéer på grönbete, och de har faktiskt fallit i god jord. Till och med det här experimentet!

Kommer att återkomma med mer feedback om nån månad eller två. Har jag vågat, och hur har det gått?

stass, du måste påminna mej om jag glömmer!

Skogshumblan
0

Har gjort min tolkning nu också, ska vi vänta eller lägga ut dem?

/ Skogshumblan

dennas
0

Det är väl mening att vi ska lägga ut våra tolkningar allteftersom. Jag har iallafall lagt ut min. Nån måste ju bli först och nån sist, och jag ser inget skäl till att vänta?

Skogshumblan
0

Dennas, om du läser lite i tråden, minns inte vilket nr, så har någon bett att vi inte ska lägga ut för att de som ska vara med och tolka inte ska bli påverkade i sin tolkning av de som lagt ut tolkningen innan. Jag menar inte att du gjort fel utan vill som ny hör på sajten vänta in så jag inte gör bort mig mer än nödvändigt;)

/ Skogshumblan

fridelfina
0

Jag fick lite hicka och tänkte att jag var för snabb så jag tocg bort min tolkning. Men nu kommer den igen då det är ok! 😎 Jag valde att använda mina egna kort då jag inte känner till de kort du använde Stass, så tolkningen kan ju diffa lite beroende på kortens utformning. Men det här var en rolig tolkning att göra och den känns nästan för "perfekt" 😃

Fridelfinas fråga: Jag har precis startat en process för min egen utveckling och vad behöver jag tänka på för att stödja den processen?

Översta raden står för Faktumet i frågan, Ess i Stavar, 9 i stavar och 5 Tro (faith)

Fridelfinas tolkning av korten: Stavarna står bland annat för arbete, kreativitet och den egna viljan. Stavesset talar om att jag är i början av en kreativ process och stavnian indikerar att jag är stark och redo. Stora Arkanans femte kort, Tro (i mina lekar är det Översteprästen), talar om att jag känner tillit till den person jag vänt mig till för att få stöd i min utveckling.

Rad 2 berättar händelseutvecklingen, 3 i Stavar, 21 Världen

Fridelfinas tolkning av korten: Stavtrean berättar att min utvecklingsprocess främjas om jag har tillit till mig själv, och inte tappar fokus på min egen utveckling. Stora Arkanans 21:a kort, Världen, är ju ett kort som talar om att världen ligger för mina fötter, jag har uppnått mitt mål, gjort en lyckosam resa. Men jag tänker också att korten här kan innebära en varning om att ifall jag tappar fokus på vägen så begränsar jag mig själv till att nå målet.

Rad 3 Resultat, utgången; 9 i Mynt

Fridelfinas tolkning av korten: Myntkorten står för den fysiska kroppen och materiella tillgångar. Myntnian beskriver att processen jag har startat, i slutänden kan komma att resultera i att jag mår bra även rent kroppsligt, får energi och ger mig en känsla av förverkligande.

Stödkortet; 5 i mynt

Stödkortet myntfemman belyser att jag inte får glömma att jag har ett eget ansvar i hur processen går och hur resultatet blir.

Avslutande reflektion: Jag har förstås själv ansvar över min egen personliga utveckling och kan inte lägga ansvaret på någon annan. Det är bara att modigt möta mina egna antagonister och mörka sidor, men jag är ju stark och redo och har en bra samtalspartner!

fridelfina
0

Skogis! Lägg ut din tolkning om du hunnit göra den! 👍

Stass, du har väl också en tolkning tänker jag, ska bli spännande att läsa vad du tolkat du som känner dina kort också!

[stass]
0

#32 harkel, harkel…jag var så fokuser på er att jag glömde fråga åt mig själv 😞

#27 det är enklare att ha ett tredjepart perspektiv på sig själv, när man försöker reda ut någonting. Jag tror att det kommer att lösa sig för dig, när jag har fått världen just i sådana livscykler så har det ofta nått ett periperti och sedan börjat på någonting nytt.

Jag tycker era tolkningar är så intressanta och ni har verkligen kunnat tolka in läggningen till er fråga.

Just stödkortet, myntfemman - den drog jag bara sedan kom jag på att jag kanske inte skulle ha dragit ett stödkort, men tyckte att eftersom den flöt med sådär intuitivt så är den säkert betydelsefull. Ibland kan pengarproblem överkommas av att man bestiger dom, liksom sätter pengarproblemen under sig och ett nytt perspektiv uppenbaras när man står över problemen.

Jag kan återkomma imorgon hur jag ser korten lite allmänt, jag tror inte jag hinner ikväll.

fridelfina
0

Fniss… 😂Om du vill kan du ju göra en allmän tolkning av läggningen! Ju fler desto bättre, eller hur? 😇

Skogshumblan
0

Ok då kör jag. min fråga var vad hos mig själv jag behöver få fram eller fokusera på tydligare för att få vick minst ett läsår eller fast anställning. ( Är lärare). Faktum i frågan Ess i stav tolkar jag som något som rör tillväxt / identitetsfråga. Att "bara" vicka känns för mig som att jag missar stora delar av vad yrkesvalet grundade sig på. 9 i stav, mycket jobb eller förberedelse för det jag vill uppnå ligger bakom eller pågår just nu. 2 i stav visar igen på att det är en identitetsfråga eller tillväxtrelaterad fråga. 5 i Faith har jag aldrig mött i tarot innan men femmor står för förändring, utmaning, frihet. Det känns som kortet är en rörelse framåt, process eller resa, och att det speglar mig där jag är nu. Händelser/hinder/ möjligheter. 3 i stav visar på samarbete,men jag får också känslan av att det visar min drivkraft. Kanske inte helt positivt kort för min del. En liten varning om att ta det lugnt. 21 världen är mitt livs eller själskort, lär mig aldrig vilket. Kortet tillhör den grupp i arkannan som visar på att goda energier och krafter undermedvetet verkar och frigörs i ens liv. Känns som ett bra kort, goda vibbar.Det ger mig känslan om att allt kommer gå bra, det blir gott tillslut. 21 tolkar jag som 2+1=3 som åter visar på integrering och tillväxt. 9 i mynt visar på en investering. Nior står för tolerans, målsättning och flexibilitet. Jag tolkar det som att dessa sidor ska finnas i mitt fokus mer tydligt. Tålamod är inte min starka sida så det är säkert en nyttig erfarenhet jag gör:) Stödkortet hade jag från början inte tolkat men kände att det skulle med ändå som styrka åt sista kortet. 5 i pentagram visar spänningarna jag har och oron inför hur det blir i höst, men jag ser också att kortet stöder läggningen som helhet. Det är rätt intressant att stavsviten var så dominant i läggningen, säger en del om de tanksr/ funderingar vi har kring de frågor vi ställt. Kom gärna med tankar om min tolkning. Känner att det är svårt när det är en fråga som berör mig så djupt som jobbet gör.

/ Skogshumblan

dennas
0

Vad kul att det har kommit några olika tolkningar!

Tänker att man skulle kunna börja en diskussion sedan, när alla har kommit in.

Eller hur känner ni andra?

[stass]
0

Jag drar en kort tolkning så som jag ser korten.

Ess i stavar - någonting nytt, att omsätta den fösta tankegnistan till handling. "I början, första steget, fösta stadiet"

9,  stavar - På kortet ser vi en krigare som har vunnit trofeèr förut men bugar sig nu inför en större vilja/makt, frågan är om han kapitulerar eller om han antar en ny utmaning? Kortet är styrka, kraftreserver kvar och integritet men också torbulens och anpassning. 

5 tro - att sätta tillit till en högre makt, att TRO på sig själv och att det löser sig. Vi alla måste ju ha en tro på oss själva, det vi gör och på framtiden annars har vi inga ben att stå på eller att gå med.

3 i stavar - Potencial och tålamod. Skeppet är på väg, svårigheterna (kortet är ganska mörkt bakom figuren) är nu bakomliggande. Möjligheter av det man har satt i görning (första raden) finns.

Världen - jag tycker kortet är mest förståligt om man jämför det med Narren (speciellt i denna kortlek) Narren som från början var styrd av "allt"  kunde endast flyta med och varken påverka, göra smarta val eller förstå är nu Världen - narren tog klivet ut från klippan, föll, skrattade, grät, gick på nitar och reste sig för att bli Världen. Livsläxor gjorda, på rätt plats i rätt tid osv

9 i mynt - att skörda det man har sått, befinna sig i sitt egenbyggda paradis =) 

5 i mynt - förutom det jag skrev i förra pyramidläggningstråden så vill jag tilläga en till sak. Att se åt andra hållet. Jag drar ett specifikt exempel från en tidigare läggning för en person. Personen upplevde tunga ekonomiska bekymmer och lång tid av misär. Persoen led verkligen av det (många svärd kort som styrkte det i den läggningen) men det personen förbisåg var att den hade en tillgång värd en mindre förmögenhet som den vägrade göra sig av med till den gräns att den förmögenheten inte längre existerade i personens lösningsvokabulär - men hade löst många år av dens olycka. *ljuset på tiggaren i ryggen* Det säger mig att det ALLTID finns en lösning, även den man inte vill ta.

#35 Jag tycker också det är intressant att stavar var så representerade i leken, de är (lätt övergripande) eld elementet i leken, styrka, transformation och något agressivare än t . ex vatten (bägare) eller jord (mynt).

Skogshumblan
0

Stass, vet du din tolkning gav mig helt nya infallsvinklar utifrån min fråga och en jättebra hjälp att lära mig tolka kort. Tack!

/ Skogshumblan

[stass]
0

Efter att jag har börjat med lenormand har jag börjat tolka korten på fler sätt i Tarot. Förut tolkade jag dom endast ensamma. Nu kollar jag också mer på vilken av sviterna de är ifrån (lilla arkanan) vilka kort som stödjer teorin (som exempel 9 i stavar bredvid Tro, att det liksom stärker kortet) och vilka kort som dök upp i läggning (och vilka som inte dök upp). 

Svärd och bägare fanns exempelvis inte representerade alls i denna läggning. Det kan "hinta" intuitionen lite när jag sitter och försöker förstå. Som en överblick av varför just dessa kort av alla dök upp på just dessa platser.

Skogshumblan
0

Ja precis. Jag tolkar väldigt mycket utifrån numerologi och färger samt sviter. Lenormand är ju jättevackra, jag äger ingen själv men är sugen på en lek. Ska bara hitta den rätta först.

/ Skogshumblan

dennas
0

Och jag gjorde iallafall som frågan löd "att inte utgå från rationalitet".

Morgonen innan jag läste läggningen, så fick jag en stark känsla av att myntfemman skulle finnas med i "det som är"-raden. Därför blev jag nästan besviken, när den inte fanns där. Men till min stora glädje (om man nu ska tala om sånt med ett sånt kort) när det dök upp som stödkort. Jag tror att det var viktigt för mej att få det kortet som en bekräftelse…

Annars kan jag tycka att läggningen egentligen var väldigt tydlig och närmast entydig, men jag kände mej tvungen att lägga dit stödkortet. Hur skulle ni andra ha gjort?

Det som du berättar, stass, att hitta sambanden mellan korten, är väldigt intressant. Är det nåt som du känner att själva lenormandkorten har frambringat, eller är det de speciella läggningarna man gör som hjälper detta tankesätt?

För mej blev det som en blandning av eld och jord, eftersom jag uppfattar kort 5 (tro, överstepräst etc.) som ett jordkort. Det handlar mycket om att skapa och manifestera, och i viss mån mindre om att tänka och känna. Eller hur ska man tolka att svärd och bägare saknas?

Sen är det intressant att Skogshumblan tolkar korten som en signal om att ifrågasätta sej själv och att stanna upp, medan några av oss ser läggningen som ett klartecken till att fortsätta på den inslagna vägen. 

Hur känns det nu efter några tolkningar att vi gjorde ett sånt här experiment? Jag tänker att det är alldeles märkligt att det har funkat så bra på frågeställningarna hittills. Undrar om det är några som svaret/läggningen inte har funkat för?

[stass]
0

Ja, det var nog just Lenormand för min del. Tarot är ju så intuitivt ibland medans lenormand inte ska vara så övervägande intuitivt utan mer som ett system man lär sig, med andra tolkningsnycklar osv leken behöver inte tala till en som är viktigt i Tarot exempelvis. Men man kan säkert finna detta i andra spå system också. Just varför de andra sviterna inte dök upp är jag inte helt klar med. Men det är intressant.

Bara Anna
0

Fråga: Hur kan jag bli mer organiserad och färdigställa påbörjade projekt - stora som små?

FAKTUM

Ess i Stavar, 9 i stavar och 5 Tro (faith)

Det som är här är många idër och gnistor, jag känner mig tyngd av min börda och måsten och har svårt att göra saker "som man ska".

VÄGEN FRAM

3 i Stavar ,21 Världen

Jag behöver sätta upp mål för mina projekt och samtidigt se helheten. Dessutom, kanske jag behöver sluta känna skuld och veta att allt kommer att bli bra!

RESULTAT

9 i Mynt

Slutresultatet kommer att bli att jag kommer att känna att jag behärskar allt det praktiska och kan njuta lite av det goda livet!

Kommentar: Det är väl det här som jag kan tycka är så frustrerande med divination generellt: Svaret blir inte starkare än frågan du ställer. Som det nu är så fick jag ett svar som jag redan visste (men inte ville lyssna på). Kanske skall lägga till klausulen: "…. och som jag inte redan visste" i alla mina frågor i framtiden ^^

Jag är fö förstörd av Lenormand för all framtid tror jag. Jag fattar bara inte hur ni andra gör för att skriva sådana längder om korten. För mig är det bara Pang-Boom-Krash! Här är ditt svar….. Antagligen därför jag gillar Lennies så mycket :-D

Me. Myself & My Sims

Skogshumblan
0

Dennas, jo jag fick en liten varning för jag kan ibland rusa på men det var mer en petitess, inget jag la in massor av i tolkningen även om jag kommer ha det i åtanke. Anna, en fråga, tarot och Lenormand är väl rätt lika i att de att var kort har sin egen betydelse, nummer och svit. Därmed kan ju lenormand som jag ser det tolkas precis lika strikt eller "intuitivt löst" som du menar att tarot kan beroende på hur man själv trivs med att jobba.

/ Skogshumblan

dennas
0

Tack!

Känner igen mej i det där med att ställa rätt fråga. :-) Annars tänker jag att det är väl underbart att kunna vara så koncis som du är i din tolkning. Långa utläggningar som min kan vara väl så prövande för både skribent och läsare…

Bara Anna
0

#44 Jo det har du väldigt rätt i. Men för mig som är en stapplande nybörjare så blandar jag inte in sviter eller nummer, men det finns experter som är skickliga på det. Du kan använda intuitionen lika mycket eller lite i både tarot och Lenormand. Skillnaden som jag uppfatar det är att du inte går lika djupt in i bilden som med Tarot. Ett ankare eller en Kista är just det (+ vad de står för. Du går inte in och tittar på färger och detaljer på samma sätt. Och ja, vi har alla våra olika sätt att tolka som är rätt för oss!

#45 Jag älskar långa utläggningar - om de inte blir svamliga som mina så innehåller de så mycket information! Men i mitt fall så kan jag inte hitta mer än max 1- 2 meningar hur mycket jag än försöker :-) Övning ger färdighet antar jag 😂

Me. Myself & My Sims

Skogshumblan
0

Anna, :)

/ Skogshumblan

[stass]
0

#46 det är lite kämpigt med skolorna som går isär, Andybc faller mig mest i smaken och har stämt bäst, han förespråkar ju däremot att man inte får ha flera arbetskort, medan jag själv tycker att både ankare, räven och månen kan vara ett arbetskort beroende på jobb. Samma med huset att det kan sträcka sig lite längre än just de man är sammanboende med. En nära vän till exempel som kan vara som familj fast man inte bor i samma hus, upptäckte jag nyligen (förhoppningsvis).

[stass]
1

Med tanke på vad vi pratade om i #41, bidrar jag med lite från twice.se, när det kommer till kortens betydelser är den ganska bra tycker jag.

Stavar står för handling, energi, entusiasm och förmågan att uppnå sina mål. Element eld.

Bägare står för känslor, kärlek, drömmar och visioner.Elemant vatten.

Mynt står för det materiella, ägodelar, pengar och för det praktiska. Element jord.

Svärd står för tankar och idéer, kommunikation, skvaller, sjukdom och problem. Element luft.

läs mer om sviterna här: om ni vill http://www.twice.se/tarot_sviterna.html :-)

Hur har det gått för er allesammans förresten?

dennas
2

# 49

Har du känt av att jag så gärna ville komma med feedback? Jag har tänkt på den här tråden nästan varje dag den senaste tiden. Men min vana trogen så ville jag att "allt skulle vara färdigt", så att jag kan lämna ett genomtänkt och välpaketerat svar. Men det är väl ett mycket bättre svar att jag ännu inte är klar med hela processen, men ändå väljer att svara utifrån hjärtats röst!

Jag har verkligen kämpat med att inte vara överrationell och tänka för mycket på ekonomi. På ett sätt är det ju väldigt enkelt att göra så, men det är också mycket svårt för mej. Dock tycker jag att det har gått över förväntan. Största lärdomen ligger nog i att jag bestämde mej för att lita på att "det löser sej", för det har korten sagt.

Beträffande arbete så visade det sej att jag öppnade nåt speciellt i samband med min praktik. Jag valde den för att jag ville slippa gå hemma och bli tokig samtidigt som jag ville få chansen att lära mej nya saker. Dessa saker fick jag plus möten med underbara människor.

Dock fick jag avbryta min praktik eftersom jag fick ett kortare arbete. Ett som jag aldrig sökte - jag blev uppsökt. Jag hade tre möjligheter, och jag kommer aldrig att få veta om jag valde rätt, om det nu finns ett rätt och ett fel? Jag valde och då blev det såhär. Världen har inte gått under…

Fortfarande har jag chansen att få vara med i ett projekt där jag känner att jag har mycket att ge.

Det här har varit ett mycket intressant experiment för mej. Dels för att tycker att det ska bli kul att se hur det har varit för andra, dels för att själva läggningen/läsningen har stämt så väl. Och sist men inte minst för att jag bestämde mej för att lita på korten och leva efter vad de säger.

Tack till alla som är med och speciellt tack till dej Stass!

dennas
0

Skulle vara jätteroligt att få höra av er andra som var med i experimentet…

Skogshumblan
0

Jag återkommer, läggdags!

/ Skogshumblan

fridelfina
2

Återkoppling från Fridelfina: Jag kämpar på fortfarande med min resa och min utevckling (rotar i min "ryggsäck" och försöker läka min kropp och själ). Jag känner mig lugn och har tilltro till både min terapeut och mig själv. Kortet Världen varnade för risken med att tappa fokus, det händer dock och andra krafter vill styra min väg, min familj, min make, mitt jobb - vardagen i största allmänhet. Det är ok, jag fortsätter ändå på MIN resa och sätter upp regler för hur jag ska fördela min energi och skapar nya vägar att hämta och ladda upp energi. Jag mår bättre, min kropp mår bättre och det för att jag inte längre väntar på att "rätt" tillfälle ska komma utan jag tar ansvar över MIG. Korten bara verifierade och stakade ut min process. 🤪

Skogshumblan
2

Återkoppling från skogshumblan. min fråga var vad hos mig själv jag behöver få fram eller fokusera på tydligare för att få vick minst ett läsår eller fast anställning. ( Är lärare). Denna vår har jag mer än någonsin fått vara lärare med allt ansvar det för med sig, det har varit så lärorikt men också bitvis en utmaning. Så det jag sett om identitetsfeåga, utmaning och tillväxt eller rörelse framåt har har stämt bra. Jag är ännu inte fast anställd eller vet något om min höst mer än ett par veckor nu när fritids öppnar i sluter av juli. Jag hr fått insikter om var har har mina svaga punkter när det gäller exempelvis erfarenhet, personlighet och var mina starka sidor är. Känns gott.

/ Skogshumblan