Att tolka en läggning.
Hej!
Jag är nybörjare när det gäller hantering av Tarotkort.
När jag gör min läggning, lägger jag fem kort:
1. Nyckel eller huvudaspekt
2. Det förflutna / Eller vad som redan är.
3. Framtid
4. Grunden, skälet bakom frågan.
5. Chansen möjlighet, utveckling.
(Tolkning av kort 1, 4 och 5 ? )
När jag ställer en fråga om någon annan, har jag jätte svårt att tolka korten. Alltså känner jag av att vissa kort handlar om mig och andra om personen i frågan. Självklart är jag med i frågan också. Men när kort nummer 5 visar "Den hängde". Är det då om mig det handlar om?
Nu använder jag mig bara korten av stora arkanan i början, rätt eller fel?
/Emelie
Man tolkar alltid korten efter själva frågan. Så man får försöka sortera bort sina egna känslor till korten.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Hej Emelie!
Jag vet inte om jag förstått din fråga rätt, men en möjlig tolkning på det femte kortet skulle kunna vara att personen du spår behöver se något ur ett annat perspektiv för att nya möjligheter ska kunna uppenbaras.
Tolkningar är helt individuella, så det kan ju lika gärna betyda nåt helt annat än det jag föreslår. Försök använda intuitionen och stressa inte.. låt korten tala till dig och säg sedan bara till den du spår vad korten säger till dig.
Jag vet inte om du frågar efter tolkning på kort 1, 4 och 5? Men jag skulle tänka lite så här: Om kort nr 1 är nyckeln/huvudaspekten så är det vad som är mest relevant i personens (den du spår) liv just nu. Om kort nr 4 är grunden/skälet bakom frågan så är det alltså svaret på varför personen undrar över sin fråga. Om kort nr 5 är möjlighet/utveckling så kan det handla om vad personen behöver göra för att få en förändring eller hur något kommer att bli i personens liv.