Anden i glaset?
hej hej
jag är en 15 årig tjej i gbg som är väldigt intresserad av det övernaturliga.
en kväll när jag och mina närmaste vänner (vi är sju stycken i vår lilla "grupp") sov över hemma hos mig så föreslog en, vi kallar henne L, att vi skulle leka anden i glaset. en annan, som vi kallar T, skrattade och sa att sådant inte är verkligt. men efter lite disskusion så gick hon med på det. L gjorde i ordning det vi behövde och T och två till satt och sa att det aldrig skulle fungera, då sa L attdet gör det visst det och att hon hade gjort det förut och att det hade funkat då. Ls bästa vän E sa att det stämde men T trodde inte på dem. vi tände ett ljus och L gjorde i ordning allt och vi satte våra fingrar på glaset.
L frågade en sak och glaset började röra på sig, T frågar vem som flyttar, men alla säger att de inte rör sig. glaset stannar på ja, men t säger att det inte är verkligt och att L flyttade på det. hon säger att hon inte vill vara med längre och tar bort fingret från glaset. det gör också då två andra (A och Z).
då får L panik och säger att man aldrig får släppa taget om glaset och E (som är medial, och kan se spöken och som VERKLIGEN tror på det här med spöket, som L) håller med, men T bara skrattar och börjar titta på en youtube video på sin mobil.
jag har aldrig lekt anden i glaset förut och vet inte riktigt hur det går till, men jag vet att man inte ska släppa glaset vad som än händer, att anden kan smita ut eller något sånt.
vad tror ni, eftersom jag inte vet själv så tänkte jag att jag måste försöka hitta någon som kanske gör det.
jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det här med andar och spöken, men jag tror att jag tror…
Först och främst så ska jag säga att det inte är farligt och att inget dåligt kommer att hända bara för att de släppte glaset.
Men jag tycker att ni är lite unga och oerfarna att göra sådant här. Precis som du själv har upptäckt så är er kunskap inte så stor i ämnet 🙂
Att "anden" kan slippa undan och bli "fri" bara för att någon släpper glaset är inte sant. Det skulle kräva att någon först band anden till glaset och använde er som bindning. Det är ganska komplicerad magi som de flesta 15 åringar inte har grepp om.
Om man nu verkligen lyckas åkalla ett väsen när man gör anden i glaset (det kan hända men är inte vanligt om man inte vet vad man gör) så är den redan fri. Man bjuder in det på besök och binder den inte på något sätt.
Därför är det lite vanskligt att göra sådana här saker om man inte vet vad man gör. Om man inte vet hur man "oinbjuder" väsendet kan det mycket väl få för sig att stanna kvar. Ofta så är det inte farligt men en del kan vara lite skojfriska av sig och ställa till med oreda innan de tycker det är dags att ge sig av.
tack för svaret Linaj!
jag håller med om att det inteär så bra att vi gör det där. det kändes läskigt och nervöst och jag tror inte att vi gör det igen någon gång.
jag antar att man lär sig något nytt varje dag, jag har alltid trott att det är farligt att släppa glaset, fast i och för sig så lärde jag mig det från årets julkalender och diverse tv serier.
nu när jag håller på så skulle jag vilja ställa en till fråga om detta. jag nämde ju någonstans att min vän (E) är medial, alltså att hon kan se spöken. hon har berättat för mig att hon ser skuggor, människoskepnader väldigt ofta i sitt hus. på natten hör hon steg fast alla sover och ibland så hör hon hur någon ropar till. jag kan ju inte avgöra om hon talar sanning eller inte men hon ser alltid så rädd ut när hon pratar om det. hon är ofta ganska tankspridd och "fnissig", men när det kommer till det här är hon gravallvarlig.
vad tror ni, alltså jag är intresserad av sånt här men jag vet egentligen inte så mycket…
Hejsan!
det första jag vill säga att bara för att hon ser skuggor m.m. behöver det inte göra henne att hon är mer medial än någon annan. Är andar på besök så kan princip vem som helst se dem om man är öppen till det övernaturliga och delvis om anden själv väljer att visa sig. Men okej, ibland om man är lite mer medial så kan detta upplevas lättare för den personen…
Det du beskrev, verkade inte direkt medium tendenser utan mer som hon upplever allmänna andlig aktivitet i huset. dvs om hon är seriös över att hon har sett det.
Kan inte det bli farligt i längden????
Jag själv tycker inte om anden i glaset… Har gjort det flera gånger som liten och det var fruktansvärt! Vet inte om jag påverkade mig själv eller om det verkligen va en ande som fick mig att må så fruktansvärt dåligt som jag mådde(va inte ett dugg rädd innan vi väl va igång).
Är man inte erfaren så tycker jag verkligen inte att man ska hålla på med sådant. Det kan gå illa. Men nej, bara för att ni släppte glaset händer inget farligt. Som de skrivit ovan så är anden inte på något sätt bunden till glaset utan är fri redan från början.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Anden i glaset ska man inte leka med. Om man är en medial person som exempel och man bjuder in en ande. Så kan den anden se chansen att få sin röst hörd. Så den kan följa med den mediala personen hem sedab stannar den i hemmet. Är inte så roligt om man inte vill ha den anden hemma. Så är inget att leka med om man inte vet vad man gör.
Ny dag nya möjligheter
Alla människor är ju mediala men visa mer än andra. Jag menade att anden kan se en chans om en person är lite mer medial att få sin röst hörd. Att någon märker av anden
Ny dag nya möjligheter