Huvudvärk
Hejsan, fick ett förslag om att jag skulle skriva här om hjälp. Jag har huvhdvärk väldigt ofta och det brukar vara runt vissa personer, ofta mina bästa vänner och så, ibland får jag en konstig känsla som jag aldrig har känt innan förrän nyligen. Den är svår att beskriva, eller jag kan faktiskt inte alls beskriva den…
Någon som vet vad det kan vara? Vet inte om det finns någon lösning på det hela men bättre att fråga isäkerhets skull :)
MVH
Elin
Hej. Förr fick jag oxå huvudvärk när jag träffade folk. Jag vart väldigt förvirrad. Kände mycket känslor som jag aldrig riktigt kunde komma fram till varför jag kände som jag kände. Sedan läste jag om empater (empath på eng) en slags förmåga om att ta emot andras känslor väldigt enkelt. Det går inte riktigt att beskriva hur men av någon anledning kunde jag känna hur mina närmaste kände när jag var i närheten. Detta växte med tiden och till sist kände jag att jag inte kunde träffa för många samtidigt för det vart som en kollision av känslor inom mig. Som sagt sen efter jag läste om detta så förstod jag vad det var och jag kunde efter det med hjälp av meditation få kontroll. Dock så har jag fortfarande svårt att kontrollera detta under stress. Hur som helst. Kanske du oxå är en empat? Läs lite mer om det på Google eller tidigare trådar så kan du ju avgöra själv om det stämmer in på dig :) Lycka till! / Frida
Tack så mycket Frida, det skall jag! :)
Hitta en jättebra sida, blev väldigt chockad för allt stämde in på mig…😮 Det stod att man skulle ta väl hand om den "kraft" man hade, fattade dock inte hur man ska göra det för det stod inte.. ska man meditera eller vad ska man göra?
Mvh Elin
Häftigt :) Meditaton är det jag försökt med ja. Det var i och för sig inte så jätte länge sedan som jag själv kom på detta Med empat och är fortfarande under "träning" till att få min förmåga helt kontrollerad. Har faktiskt hjälpt mycket det där med meditation och idag kan jag träffa fler utan att bli så enormt påverkad som tidigare.
Okej, fräckt :)
Dt jobbiga med meditation är då att jag oftast får det i skolan och lite svårt att göra det där :/ Men ska följa ditt inlägg så jag får mer info om det ;)
Tack så hemskt mycket för din hjälp! :)
// Elin
Jag har samma problem fast på jobbet. Fick tips att man kunde använda sig av stenar för att hålla ifrån sig andras energier. ametist ska vara en sådan sten :)
Haha va bra, fick nämligen en ametist sten av ett medium häromdagen som hon hade "laddat" med energi och styrka :) Tack!

Nånting jag brukar använda mig av blad mycket folk när det blir för jobbigt med andras (speciellt många som blandas) är att tänka mig att jag är som en "bläckfisk" med långa tentakler ut från mig. Och för att stänga av lite grann så tänker jag mig att jag drar in tentaklerna mot mig. Så istället för att ha alla dessa tentakler som är överallt och drar in allt till mig, så drar jag in min energi till mig och därmed slutar känna av omgivningen.
Det här kan man även göra i skolan, bara att blunda en kort stund och visualisera det.
I början när jag gjorde det så fungerade det dåligt och "tentaklerna" var snabbt ute igen. Men efter träning så fungerar det skapligt.
En annan teknik är ju att se sig själv inuti ett spegelägg, där allt som inte är ditt stöts bort när det kommer mot dig. Den tekniken brukat jag använda mig av när jag har känslan att någon vill ta energi från mig.
Tack så mycket Meaima :)