Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 871 ggr
[akumas7]
0

Book of shadows :)

Hej Hej!

Jag har funderat en hel del på det här med en book of shadows :) Jag har länge velat ha en men problemet har varit vad jag ska skriva i den. Jag har även funderat på om man ks ha skilda böker för olika ämnen men det kanske blir väldigt krongligt. Hur gör ni? Jag vill ju inte häller att någon ska läsa den, sätter ni en besvärjelse över den då eller skriver ni bara den som rör dena bok för en förbanelse över sig för att skrämas?

Jag skulle gärna vilja ha lite förslag på magikokböker, huskurer och spells, ritualer. Jag är inte intresserad av svart magi eller att arbeta med andar. Känner mig för osäker på deta änu. Meditationsböker och mytologi är även intressant. Om ni känner till någon bra bok om världens gudar och gudinnor så är även det bra!

Måste också fråga om ni känner till någon typ av växt som inte behöver mer en 1h sol per dag, eller om man kan köpa någon typ av lampa som ger sama äfekt som solen. Jag får nämligen inte in någon sol alls i min lägenhet. Det är så tråkigt, jag har till och med en krukväxt hema som nästan inte behöver någon sol alls och den håller på att dö!

Vill även veta hur man gör eget vigvatten, kan man drika deta eller är det skadligt? Finns det någon talisman får lycka och tur som man kan köpa?

Förlåt deta var lite mycket frågor på ett medelande, men jag kände att det skulle bli för mycket medelanden annar.

Hällsningar akumas