Få tillbaka en saknad
Heejsan!
Jag förlorade min morfar för några år sedan och jag stog honom väldigt nära och vill träffa honom igen, så undrar om det finns någon ritual som kan få honom tillbaka så jag kan känna av honom eller få honom hos mig någon minut eller så?
Mvh Elin
Rent krasst, innan du har en grundläggande koll på det här med häxeri och all form av svartkonst (och ordet använder jag i bemärkelsen allt magiskt arbete enligt de gamla nordiska böckerna.) så ska man låta bli att aktivt söka kontakt med världen bortanför.
innan du vet hur du ska skydda dig och hur man arbetar på ett sätt man känner sig trygg med så ska man hålla sig ifrån sådana kraftfulla saker. risken är att man får någon annan på halsen som inte är lika omtänksam och kärleksfull som ens avlidne släkting.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#1 okej, tack för svar.
Du kan ju alltid söka upp ett medium och genom hen få kontakt. Om du inte har gjort ett sådan besök förut så kan det vara bra att vara förbered om hur man för att få en bra kontakt. Jag hjälper gärna till med information om du är intresserad.
Annars håller jag med #1 att man ska inte experimentera med något man inte är tillräckligt kunnig i. Trolldom är inte en bok eller en tv-serie när det väl gäller. Lycka till
Carpe momento
Någon (therootdoctor?) skrev härförleden nåt intressant om hur det kan vara när nån närstående kommer tillbaka efter sin död. Att vi som är kvar i livet kan ha svårt att känna igen dem, eftersom vi upplevt dem genom vårt filter i livet, men de kommer tillbaka genom sitt eget filter efter döden. Synonymt med att de väljer en av de olika sorters själar som en människa sägs ha. Därför kan det vara vanskligt att kalla på de döda utan att man är beredd på att det kan bli helt annorlunda mot hur man tänkt sej.
Jag tror att det kan vara bättre att hålla sina kära minnen levande, än att riskera att bli rädd, chockad eller besviken. Men jag förstår din längtan så väl. Vem skulle inte vilja träffa morfar igen…
#3 Jag har varit hos ett medium då jag hade stängt mig för att jag hade blivit skrämd hemma av en ande en gång. Jag var där och hon hjälpte mig att öppna mig och då fick jag träffa min morfar, jag grät för jag var så glad. Han var sig lik, han log mot mig och smekte min kind. Det var underbart med sedan efter en dag stängde jag mig igen och kunde varken se honom eller känna av honom eller andra andar. Jag var där idag igen och fick hjälp och fick reda på att jag var pressad och stressad därför stängde jag av mig så har fått saker som kommer hjälpa mig och fick lära mig hur man mediterar. Hon sa att efter ett tag när jag inte är pressad och så längre kommer jag träffa honom igen, han har vart med mig hela tiden sen jag ropade efter honom men jag har bara inte kunnat se det.
Och hon förklara samt det här med ritual att det inte va bra att göra för att kalla på de döda. Men tack alla för era svar :)
Mvh Elin