hej hälp
hej jag har just fått en ny lägenhet o jag undrar om någon har ett bra sätt att rena lägenheten på ,, Har testat salvia med sandelträ men det funkar inte har andar som jag vill ha bort .. så vad gör jag ?
tvätta golv och ytor med saltvatten :-)

Lek "här kommer vi" och berätta högt och tydligt att det är din lägenhet och att de inte är välkomna. Konfrontera! Det är verkligen inte okej att stryka runt i någons lägenhet om man inte är välkommen. Till och med olagligt om det vore fasta kroppar.
Spela musik du tycker om och dansa loss, förstärk att det är du som bor där, som "finns på riktigt" och att de får dra någon annan stans.
Att meditera och höra efter vad de vill kan vara något för den lite modigare kanske.
Vad för slags andar är det, vad gör dom hur känns dom? Det finns mången slags väsen som bara är bra att ha hemma, så man ska nog inte vara för snabb med att rena om man inte är säker på vad det är. Om man mår väldigt dåligt med dem i närheten så är ju saken såklart en annan och då ska de bort.
Det är viktigt att veta vad man har att göra med….inlägg #3 ger goda råd. Och vad är det som gör att du tror att du har någon hemma, typ andar?
Att själv försöka ta kontakt och fråga vad de vill tycker jag inte att en amatör ska göra, det kan ställa till det ännu mera om man är ovan att kommunicera med andefolket.
Att bränna rökelse är bara en del av en större ceremoni, det brukar inte hjälpa nån längre stund om ens alls med bara salvia och rökelse. Det behövs lite kunskap också.
Om det var min lägenhet skulle jag som #2 skriver, rocka loss med musik du gillar och som # 1 säjer städa med saltvatten.
Det är lite vanligt grundläggande sunt förnuft med en twist när man flyttar in i lya lokaler, lägenheter och hus.
Det finns många råd på nätet också som du kanske kan ha hjälp utav MEN om du har det riktigt besvärligt av andefolket så prata med någon som är proffs på det här, det är mitt råd.
Lycka til…..
Carpe momento
Tack för alla råd.. Men vad det än e så finns dom kvar, så vet ej vad jag ska göra har alltid varit lätt påverkad så detta e ett stort problem för mig. Men tror bara dom e nyfikna på vem jag e och jag har försökt att vissa o säga till dom att det e jag som bor här men dom ser till att hålla mig vaken på nätterna,, Ska testa en sak till innan fixar hjälp från utomstående. Tack än en gång för alla råd
Det första jag gör när jag flyttar in i ett nytt boende är att jag släpper in mina katter. De jagar undan en del oknytt, sen går jag efter med rökelse, in i alla skrymslen och vrår men är noga med att åtminsonne ETT fönster står öppet så att de kan ta vägen nånstans.
Mopp eller kvast och sen sopar jag alla golvytor och hörnen uppe i taken med detta, säger högt att "Alla som inte vill gott och hör hemma med mig ska ut, ut ska ni som inte hör hemma här längre" eller vad man nu kan tänkas säga, men säg inget som du inte är beredd o göra ^^
Jag har en spannfull småfolk som följt mig i många år, de brukar komma inlullandes tillsammans med kartonger och annat när man väl börjar flytta in på riktigt. Att gå omkring med sin trumma och trumma eller skallra ut sådant som inte ska vara kvar funkar också bra.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.