Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 818 ggr
varulven
0

förtvivlad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är ju uppenbart att vår kära moder natur is striking back. Varför är det så svårt för folk att se det? Hur kan människor leva i sån förnekelse att de inte inser vad som håller på att hända med jorden? Vi förstör den! Vi föder oss på hennes tårar, men hur länge kommer det hålla egentligen? Vad kan -den lilla- människan göra för att rädda vår upprörda natur? Fortsätter vi som vi gör har vi snart ingen jord kvar som vi kan leva på.

Eller är det kanske det bästa, det som nu sker? kanske moderJord helt enkelt rensar upp lite skit? Börjar om på nytt. För henne handlar det väl egenltigen bara om förändring? Kanske den bästa förändringen helt enkelt är att försvara sig med full kraft? Det är bara en tidsfråga innan vår tid runnit ut. Jag ställer mig inte helt främmande för (dock helt utan kunskaper om sånt här) att det kan vara över redan under min livstid.

lightseeker
0

åhh, vilket underbart foto, på en sådan magnifik rot.

Coturnix
0

Ankorvat? Kära Varulven! Förtvivla inte! Så länge det finns Häxor finns det ändå hopp! Kram! Kolla mitt lästips på tråd! Coturnix

Coturnix
0
inca
0

Ja vi kan inte ge upp även om det verkar hopplöst, vi gör det bästa vi kan. Det lilla kan hjälpa det stora. Mikrokosmos i makrokosmos.

Saga_S
0

Ja att varje dag sända vår tacksamhet till moder jord så att hon vet att vi bryr oss! Samt att tänka på hur vi tar hand om vårat eget avfall. Jag tycker alla borde sortera burkar, kartonger, batterier mm…

Kram!

Pehpsii
0

Jag tror på att vi som är tacksamma för och kan leva av och i harmoni med naturen kommer att klara oss undan det värsta, och de som bara skövlar och äter plastförpackat socker och skiter i miljön kommer att få sitt. Naturens karma och the law of three.

Men nog blir man upprörd när man ser vad folk gör, och hur Hon försöker att försvara sig.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

inca
0

#5 Ja det är ett bra sätt att göra det på. Vi som vill värna och vårda henne gör så, sorterar och lämnar det till återvinning och då försöker vi och ju fler som gör det desto bättre.

#6 Ja man blir upprörd, man ska bli upprörd när hon behandlas som hon gör och hon måste försvara sig det är bara så helt enkelt.

varulven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hm ja, lite hopp skänker ni ju ändå till mig… :) såg på svt nu på morgonen när jag satt och ugglade på vårdcentralen, och då var han den där bra meterologen där. Han med långt hår? Jag blir så stolt över folk som verkligen brinner för saker och han brinner för miljön och han är ett ansikte utåt i egenskap av "vanlig" människa men även med kunskap innom området. Hoppas folk tar det han säger på allvar.

Sen sa dom dessutom att rapporten om att chips och strips och sånt kan orsaka cancer, faktiskt stämmer. Det är så fachinerande att man 5 år efter att ha släppt en forskningsrapport, kommer med en till, bara för att bekräfta att den första var rätt ;)

CarolineO
0

#0 vilken underbar bild!! E den datagjord eller riktig? Vet du var den är tagen?

siddelina
0

Jättefin bild!

varulven
0

#9 jag vet inte jag hittade den på internet :) den är rätt häftig tycker jag.

inca
0

He he bra text till bilden varulven.

lightseeker
0

Man kan ju också alltid engagera sig i någon förening eller dyl. som jag gjorde. Jag trodde alltid att det skulle krävas så mycket engagemang av mig och  jag hade ju så mycket redan. Men jag gör det som känns roligt och jag orkar, istället för att sitta kvar hemma i soffan och misströsta. Rätt person och stiftelse dök upp, det kändes i magen direkt och på den vägen har det fortsatt.

Kan ändå rekommendera den stiftelsen som jag gick med i, den passar väl de flesta häxor väl, kan jag tänka, eftersom vi just nu har ett projekt att ta hit en indian, vars huvudmål är att stävja freden (fick fn:s fredspris nov-06) samt att bromsa miljöförstöringen av moder jord. Och det är väl just det som vi talar om här.

varulven
0

Jag tycker det borde vara enklare att organisera sig alla i en enda stor grupp! Det känns som att det finns så många små organisationer, som i slutändan faktiskt strävar mot samma mål. Se på kravmarkningen i sverige.. i början fanns det jättemånga olika miljömärkningar och sånt, men sen gick de små organisationerna ihop och bildade KRAV- märkningen och nu slipper gemene man engagera sig i en massa olika märken för att veta vad det är dom köper, utan det räcker ofta med att kunna just KRAV. Okej att man kanske inte har exakt samma tillväga gångs sätt i olika frågor, men ofta handlar det till syvende och sist om samma sak. Jag vill gå med i en världsorganisation, men en organisation som inte är så komplicerad att det tar en livstid att sätta sig in i den, utan en enkel och saklig organisation med konkreta mål och tydliga stadgar. finns det någon sån? :)

Simuala
0

#14 Vi får väll starta en =)

varulven
0

jo fast grejen är att då komemr vi ju bara starta ytterligare en. Det vi snarare borde ägna oss åt är att organisera ihop de som redan finns :)

lightseeker
0

#16 jo, jag håller med dig och det är just precis det som denne indian (arvol) håller på med.

Allamej
0

Jag är av den åsikten att människan nu får det hon förtjänar. Varken bättre eller sämre. Med tanke på allt ont vi gjort moder natur så är det väl på tiden att hon får ge igen och ställa allt i ordning igen…

Vi kan ju också se det på det andra sättet… Att allt detta har hänt förut och kommer att hända igen och igen tills vi lär oss någonting… 

Jag kan inte klandra Vår Moder… Vi har själva orsakat allt  ont som händer oss.

Allt kommer att ställas till rätta, om vi sedan står kvar på denna jord är frågan

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Soffan79
0

Visst är det tragiskt, att människan är så egoistisk.

Vi skövlar skog och skräpar ner utan att tänka på konsekvenserna.. Vi vill ha och ha   och blir aldrig riktigt nöjda.

Se bara på alla onödiga saker som konsumeras tex vatten utan kolsyra på flaska… vad är det för fel på kran vatten??

Usch ibland skäms jag över att vara människa..

varulven
0

fast frågan är väl vad som är bäst, riktigt omanipulerat källvatten, på flaska visserligen, men i alla fall, eller vårt kranvatten som har gått igenom en sanslös reningsprocedur?

Soffan79
0

Det har gjorts tester på vissa märken (kommer tyvärr inte ihåg villka det var)och dessa visar att de innehåller presic samma som vanligt kranvatten.

Det är kanske så att omanipulerat källvatten i glasflaska är bättre än reningsprocedurerna kranvattnet får genomgå men jag tycker ändå det har blivit en onödigt stor marknad..

paronskrutten
0

men ändå, det är onödigt att transportera vatten

Helena

lightseeker
0

kanske dags att lägga upp en vattentråd?