Midsommar
Vad sak ni göra för spännande detta året? :)
Jag ska spendera tid i min ensamhet i skogen!
#1 åhh! Önskar att jag kunde göra det men mina föräldrar tvingar mig att spendera min tid med de :c
Jag ska försöka bota min klimatångest inatt, när gästerna har åkt hem och jag får ägna mig åt mina privata midsommargrejer.
Det blir nog en massa gott käk, kanske lite fiske om jag hinner och en tur ut i skogen om inte regnet öser ner för mkt.
Glad midsommar på er alla
Här har det vatt lite "traditionellt" firande med familjen. Massa mat (sill, ägg, nypotatis…) och bara tagit det lugnt och haft en allmänt mysig dag. Ikväll/natt ska jag bara meditera lite :)
Trevlig midsommar!
Midsommar måste vara det jäktigaste dygnet för de flesta häxor. Tänk bara på alla växter som ska insamlas den dagen ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jaha, där fick man sej en säck med dåligt samvete…
Själv var jag bortrest under sommarsolståndet, men jag plockade vita rosor, vita syrener och blad av citronmeliss och lade dem i en skål, som jag ställde utomhus. En väldoftande kärleksgåva till dem som jag tillber och vördar. Kanske väl oskyldigt en dag som tillägnas fruktbarheten, men så blev det…
Trevlig fortsättning!
jag hade inte möjlighet att samla växter, det spöregnade här xD
Fast fullmånen är ikväll, kan vara bättre än ingenting om man vill samla in det man har missat =) Själv fick jag bara vänderot och gråbo med mig hem i spöregnet och ligger nu sjuk med på köpet.
De som har turen att kunna se kvällens fullmåne får se en så kallad supermåne.
Krya på dej så att du inte blir snuvad på den upplevelsen. :-)
Jag har inte lyckats samla in någonting i sommar, om jag inte jobbat så har det regnat… Men den ovanligt stora månen tänker jag inte missa! Såg den på fredag, häftig upplevelse trots att den inte var riktigt full än. Ha en trevlig fullmånenatt och hojta till om ni vill ha resesällskap;-)
Resan och ritualen inomhus blev för lång, när jag gick ut i skogen såg jag bara en hastig glimt av månen, sen kom målntäcket:-( Men stämningen ute är riktigt häftig, tryckande och väntande. Började tänka på artikeln på tidningen där det stod att folk kopplade ihop "supermånen" med naturkatastrofer och dylikt, vet någon mer om det? Vetenskapen hade tydligen inte hittat något samband där, men jag har för mig att stämningen oftast är så här tät när månen visar sig stor?