Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 7124 ggr
Bappho
0

Trollkonsttecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ritat ner åtta tecken som jag är lite nyfiken på. Sägs vara tecken som har med trollkonst och häxkonst att göra. Från England. Minns inte vart. Skrev tyvärr inte ner det. Är det någon som känner igen och har något att säga om dem?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Vargflickan
0

6 och 5 känner jag igen! Vad 6an handlade om har jag glömt bort, men 5an har jag en aning om eller två… Ska kolla upp det och se om jag hittar någon källa ;)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

[Ackinna]
0

3an känner jag igen, men kommer inte ihåg vart jaghar sett det… jag tror till och med jag har sett den i tv. tv-serie….. hmm *tänker* hmm, kan det vara ifrån Hex???

[Ackinna]
0

Alltså du… googlat lite…OC teknet i 2.an är stjärntecken för oxen…

Bappho
0

#3 Lägger man till korset och svänger lite på kreationen så blir det ju tecknet för merkurius.

[Ackinna]
0

hmnn… det kanske ligger något i det… jag vet inte riktigt hur markurius ser ut…

[Ackinna]
0

Kollade um Markurius.. det stämmer…. om man kortar ner korset lite också…+OC ser det typ ut..

Endroppeihavet
0

Tror det behövs någon som VERKLIGEN vet vad just dessa symboler innebär i den här kontexten.. Halvmånar, cirklar, ovaler och trianglar finns med i allt för många symboler för att kunna göra en tolkning som ger ett vettigt svar…

Det skulle bara bli ett spekulerande från min sida, jag ser utan att ha någon som helst aning om vad just dessa symboler innebär, evighetstecken, gudinnesymboler, symboler för olika planeter, det onda ögat, soluppgång och solnedgång, fullmåne, treenighet etc..

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bappho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här dyker en del upp:

Witchcraft symbols; Ralph Keeton guests on Cities Of The Underworld

hexsan
0

Hej!

Här kommer en länk:

http://www.symbols.com/encyclopedia/37/373.html

läs på 41b:15 och 37:3. Då skulle man nästan kunna tänka sej att ditt tecken nr 2 skulle betyda massor av salt.

Den länkade sidan är ganska omfattande, men om du fortfarande söker svar på vad symbolerna betyder kan nån timme kanske ge napp?

Eftersom jag med en dåres envishet vill ha svar på obesvarade frågor, så kommer jag förmodligen att börja nästa dygn på den sidan… (Klockan är nu kvart i tolv.) :)

Bappho
0

#9 Tackar verkligen för den länken. Lika intressant som det är att veta vad tecknen kan ha betytt så är det att fundera över varför de har skrivits och av vem :)

MagicGirl
0

hmm, jag känner igen ettan och femman men jag vet inte vartifrån, och sexan så tror jag att det är ett tecken för onda ögat, men jag ska inte döma efter syn :)

hexsan
0

Hej!

Har verkligen gått igång på dessa symboler. Det är väl för att jag älskar gåtor…

Här kommer en länk till:

http://www.purplehell.com/riddletools/alchemy.htm#om

Tycker att bildspråket är detsamma. Jag vet ju inte hur man skriver recept inom alkemi, men det ser för mej ut som att man har blandat två olika ämnen eller för all det två delar av samma, fast spegevänt. Kan man ha tagit en del med höger hand och en del med vänster? Eller tar man en del i nedstigandet och en del i uppstigandet?

Hör alla symbolerna ihop i en helhet? Eller rör det sej om lösryckta symboler som du själv har sammanfört? Vet man om de är åt "rätt håll"?

Bappho
0

#12 Ser nu att videoklippet är borttaget men om jag minns rätt så har de hittat de här symbolerna på samma ställe i gamla underjordiska gångar i England. Ska försöka leta upp stället där jag stötte på dem först och uppfriska mitt minne.

dennas
0

Alla symboler - utom 2 - är symmetriska och därmed delbara i två lika, om än spegelvända, halvor. Är nummer 2 hela betydelsen i ett chiffer för de invigda?