Sälja Alruna?
Hej vänner :)
Är det någon som har Alruna som kan sälja fröer eller helst en planta till mig? (Eller en rot, det är väl den jag är ute efter)
Ha en fin kväll alla!
http://www.impecta.se/sv/artiklar/alruna.html
2 minuters googlande….

Ska alltid säljas billigare än du köpt dem för.
Tack för svar. Jag var inne på den sidan. Är den ok att beställa från? Men det finns bara att köpa fröer och inte färdiga planter?
Impecta är helt seriösa men bara fröer…
Jag misstänker att du inte är så intresserad utav plantan i sig, utan den sägenspunna roten. En alrunas rot kan bara köpas "på riktigt" genom att man betalar ett lägre pris för den än vad den förre ägaren köpte den för. Först då är du dess ägare. Kan vara bra att ha det i åtanke om du hittar en säljare.
Dessutom kan jag varmt rekommendera Impecta, och personligen tycker jag att det är mycket mer givande att själv driva upp mina egna växter jag använder mig av. Det skapar ett band, på något vis. En alrunas rot är en så stark magisk amulett, att jag skulle rekommendera att du driver upp plantan själv och sedan skördar roten, särskilt om du planerar att använda den för skydd eller magiskt arbete.
Tack Eihkuru!
Ja du förstod mig rätt..det är roten jag vill åt och jag vill gärna plantera en själv men jag hade behövt roten nu.. men som du säger så är det bättre att själv driver upp den. Känner bara att jag behöver den där roten..
Ska gå igenom mitt sista ivf-försök och känner mig så desperat på allt som kan hjälpa mig lyckas denna gång. Därför jag inte har tid att vänta.
Men ska absolut kolla på impecta efter fröer.
Kram på er!
Om det gäller ett IVF-försök, så skulle jag vilja tipsa om en sten som heter rodokrosit. Den kan hjälpa till vid fertilitetsbehandlingar och liknande för att få kroppen att acceptera behandlingen. Detta är dock bara vad jag läst om den; själv har jag aldrig genomgått en sådan behandling, men det kanske kan vara värt att testa?
I övrigt så önskar jag dig all lycka med IVF-behandlingen, och hoppas innerligt att den ger dig ett barn! Ljus och styrka sänder jag till dig.
Tack igen snälla du