Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 1827 ggr
arandeira
0

Halsont

Hej!

Jag känner hur en hemsk förkylning sakta kryper sig på mig och halsen har redan börjat värka :( Jag är inte alls bra på det här med örter, håller just nu på och studerar dom, men har ni några tips på örter eller liknande jag kan brygga lite te på som lindrar smärtan i halsen?

Tacksam för svar :)
/Emma

Bappho
0

Om du prövar sökfunktioner så kommer du att hitta massor med recept :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

arandeira
0

#1 Tack så mycket :) Det ska jag göra!

Eihkuru
0

Just något mot halsont vet jag inte, men när jag känner att en förkylning nalkas så brukar jag dricka te gjort på salvia. Salvia sägs ha en förkylningshämmande effekt, och på mig fungerar det riktigt bra.

Caroline L
1

Ett tips vi använder oss av är att blanda varm mjölk med 2-3 teskedar socker. Det funkar utmärkt för oss. 🙂

Atropa
1

vilket varmt te som helst med en tesked honung i funkar super det med:)

LinaN
1

En 3a whiskey som man sakta sväljer ner, eller gammeldansk gör susen för de flesta åkommor i halsen.

Gammeldansk är dessutom med en massa örter i så det är rena krutet. ;) Däremot så är det kanske inte så tillrådligt om man inte är gammal nog att gå på systemet, är gravid, äter blodförtunnande osv.

honung är annars klart användbart. En rejäl tesked som man sen låter smälta/slickar av skeden ger lagom mycket spriding i halsen medan man sväljer det som smält och slickats av.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.