Annons:
Etikettmånen
Läst 1814 ggr
spindelfot
2008-11-11 23:08

FULLMÅNEMÖTE 13/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FULLMÅNEMÖTE 13/11

Torsdag kväll, den 13 November klockan 20:00 så träffas vi vid häxbrunnen.

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

* Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

* Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Behöver du tips för att kunna komma iväg?

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

* Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Ämne

Under Samhain så kände vi de döda närmare än vad de normalt sett brukar vara. Och denna resa så besöker vi dem på deras plats i denna världen - nämligen Kyrkogården. De dödas platser har alltid ansetts vara platser av visdom och värdighet, och i alla tider och i sagornas mytvärld så har gravrösen, minnesstenar och gravar besökts flitigt, för att stämma möte med gammelandar och söka råd.

Men denna gång så har vi något specifikt att fråga dem - nämligen om deras fysiska plats här på jorden. Vad anses vara kränkning för en viloplats, hur skall vi hedra de döda på bästa sätt?

Mål/Intention

RÅD om hur de döda skall hedras - Och hur de döda kan hjälpa oss. Hur vi skall bete oss på helgad mark.

Vi ses vid brunnen!
Mvh SPIDERFOOT

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Zoraye
2008-11-11 23:10
#1

Perfekt, jag är tvärpå!!!
Ses vid brunnen på torsdag.

Casiopeia
2008-11-11 23:17
#2

Spännande mål! Jag ska se till att var med denna gång :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Infidelis
2008-11-12 20:24
#3

Jag ska nog försöka vara där oxå.

Kära mor, tänker du komma tror du?

Anco
2008-11-12 20:57
#4

Jag kommer till brunnen i morgon kväll.
Väl mött doter av Anco:)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

LadyDarkness
2008-11-12 22:49
#5

Jag ska försöka att vara med! =)

lightseeker
2008-11-13 10:39
#6

nopp, icke denna gång (sliter håret av förtvivlan, pga. missad meningsfull samvaro), skall vid den tiden sitta och lyssna på presentation av min dotters redovisning inför föräldrar och klasskamrater, suck. (fast det är inte dåligt det heller.)

Annons:
Vekka
2008-11-13 14:08
#7

Jag jobbar i vanlig ordning, så inte den här gången heller kan jag följa med er, hoppas på nästa fullmåne, hoppas att den kommer på en dag/kväll som jag inte jobbar :(

(men jag följer era upplevelser med förtjusning :)

Bappho
2008-11-13 15:29
#8

Hinner jag hem i tid ikväll så ska jag försöka vara med. Får muta barnen med något :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
2008-11-13 15:41
#9

Hoppas att många kan vara med, och skriv sedan i denna tråden!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astrina
2008-11-13 16:26
#10

Jag ska försöka få en tid över.

Astrina
2008-11-13 16:29
#11

Haha! Snacka om magiskt.. Av ren reflex skrev jag Astrina när jag loggade in och min borttagna sida är tillbaka!? Såhär ska det ju inte vara, eller? Astrina, Astraea.. vem är jag nu??? Jag förstår ingenting..

Anco
2008-11-13 20:58
#12

Är du redo dotra min ?

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Ceriadwen
2008-11-13 21:42
#13

Jag närmade mig brunnen till fots. Det var mörkt, och kyligt i luften, men jag hade en skogsgrön mantel med huva. Räven som jag träffade förra gången kom mig till mötes och trumljud hördes  avlägset. Jag berättade för räven varför jag var där och frågade om han ville visa mig? Räven blev hälften man och ledsagade mig genom en granskog där det var rått som tusan och vattendroppar hängde från barren.

Vi kom snart fram till en liten begravningsplats. Den såg gammal och förfallen ut, som om ingen hade varit där på mycket länge. Jag offrade lite korn ur mina händer, tände salvia och satte mig under ett träd med rävmannen bredvid mig. Jag klappade hans huvud medan jag tänkte att det kanske är det bästa sättet att närma sig en gravplats: Offra -- Fråga -- Lyssna -- Gå.

Plötsligt tyckte jag att jag hörde klockor klämta, som om de kallade mig tillbaka till brunnen. Räven stannade kvar medan jag vandrade tillbaka genom skogen. Vid brunnen brann nu en eld som jag dansade runt och sjöng kring lite innan jag begav mig "hemåt". Precis som förra gången fick jag en förnimmelse av en person/varelse med ett rött smycke eller en röd kristall.

Annons:
Zoraye
2008-11-13 21:55
#14

Jag hade lite svårt att komma iväg, men till slut lyckades jag ta mig till brunnen. Träffade också räven och en ekorre som for runt.
Jag virvlade runt elden en sväng, jag var runt den och i den. Kanske dök in i den eftersom det var rätt så kallt, väldigt kyligt och rått.

Jag försökte förmedla intentionen och vips så låg jag i jorden, någon sade mig att "såhär är det när du dör" och jag kände jord runt mig och hur jag själv sedan blev till jord och ett träd började växa "ur" mig.

Sedan var jag tillbaka, det blev en kort resa denna gång, vet inte om jag var för okoncentrerad eller vad det var.

Uppdatering: Just ja, jag förnam också en fågel/kvinna, som en korp eller kråka som flaxade runt.

Casiopeia
2008-11-13 21:55
#15

Mitt kraftdjur hjälpte mig iväg, vi löpte genom en snöstorm och när vi om fram fann vi att det var tomt vid brunnen, men på marken och vittnade om att andra varit där aldeles nyss. Vi blev lite sena och måste just missat dom. Något plaskade dock nere i brunnen, en fågel?

Vi reste igen, flög mot månen med intentionen att fråga de döda om hur de ville hedras. Ett transparant klot mötte oss,som en såpbubbla. En kvinnogestalt dansade och lekte med det mellan sina händer. Jag såg rökstrimmor och hörde vingar flaxa. Var detta en ande som ville lära mig något? Eller en medresenär? Så kom svaret på min fråga- lev! Hedra de döda genom att leva. Njut, dansa lek fram livet.

Plötsligt befrann jag mig i en djup och vild skog. Omkullvälta stockar och djup mossa som i en orörd naturskog. Långt framme bland träden rörde sig någon. Jag närmade mig och såg en ung kvinna med långt svart hår, iförd himmelsblå kläder. Jag kunde inte se hennes ansikte, hon var för långt borta. Hon gick mot en skogtjärn, böjde sig ner och sträckte händerna mot vattenytan. Ännu en gång fåglar som flaxade upp mot mig. Kvinnan har nu rest sig och går in mot skogen igen, och jag skyndar mig att följa efter på avstånd. Hon stannar i en glänta framför ett uråldigt träd. Mossan är tjock och växtligheten omger oss, det är en helig plats. Jag vänder mig om och ser små varelser som gömmer sig runt omkring och snabbt döljer sina ansikten när jag tittar. Ännu en gång- hedra de döda genom att leva!

Så är det dags att resa hem igen, mitt kraftdjur kommer och hämtar mig, men jag ber om att få stanna till ännu en gång vid brunnen på vägen hem. Nu är vi inte ensamma fär längre, jag ser flera gestalter. En kvinna med någon stor huvudbonad, en man i bruna kläder med en stav. Någon har med sig ett stort vitt djur, kanske en häst eller en älg. Vi tar ett varv runt brunnen innan vi reser hemmåt igen.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Anco
2008-11-13 22:26
#16

Jag närmar mig brunnen, iklädd  min blå medeltidsklänning och med mitt kraftdjur vid min sida…. ett vitt djur. Lyssnar på trum musik för att komma i rätt stämning. Ser en fågel som cirklar omkring ovanför… en stor avlång fågel,(tror jag vet vem hon är) tänker mig att jag behöver mer sällskap och manar fram Korp som sakta flyger runt ovanför.

Av människor ser jag bara en "jean d´arc" kvinna i skinande rustning och flygande rött hår. (vet vem hon är). Bestämmer mig för att ta alla i hand och dansa runt brunnen till trummorna i månens sken.

Får till mig att ett sätt att hedra de döda är att tända ljus, att tala om dem, att tala med dem.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Anco
2008-11-13 22:46
#17

Spindelfossing…. vars är du??

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

spindelfot
2008-11-13 22:50
#18

Jag är här och läser ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
2008-11-13 22:52
#19

Det blev ingen större resa för mig.. jag nattade ett litet barn vid tiden för resandet. Jag låg i halvsömn dock, så att jag glimtade till vid elden är absolut ingen möjlighet, tror att jag åkte dit en snabb sväng då jag ju tänkte på er, men orkade inte riktigt följa upp Intentionen.. Det gick inte riktigt. Jag drog tillbaka mig själv istället..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Anco
2008-11-13 23:02
#20

Men då var det dig jag såg som en glimt flygandes över brunnen….

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Infidelis
2008-11-15 13:00
#21

Jag var så trött att jag bara lyckades komma fram till brunnen, såg en fågel flaxa över mig. det var mörkt och fågeln var svart, men ändå kändes den blå?

Sen somnade jag och minns inget mer.

Upp till toppen
Annons: