Annons:
Etikettbyteshandel-vänner-emellan
Läst 3641 ggr
Alwyn
9/11/09, 10:14 PM

Söker stöd!

Hej, jag skulle vilja söka lite stöd och hjälp här bland häx-systrar. Det är nämligen så att jag har en katthona som ska föda sin kull i nästa vecka.

Skulle ni kunna skänka en positiv tanke eller ta med oss i era böner så att allt går bra? (förra gången gick det inte så bra så därför kan det behövas)

Tänkte själv göra nåt litet hokus pokus inför det hela men ju fler desto bättre Glad

satte den under byteshandel, så kan jag gengälda det sen.

tacktack!

Annons:
Bappho
9/11/09, 10:46 PM
#1

En bild på kissemissen kanske, och så ett namn.. :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
9/11/09, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kisse heter Faith, eller S*Moogles Faith och här är en bild

spindelfot
9/11/09, 11:36 PM
#3

kanske kan man rista en födsloruna, eller knåpa ihop någonting jag kan skicka till dig.. hon har kanske ett bo där hon föder, en låda eller en filt? Där kan man ju bädda ner amulett/rista en runa..

vågar inte riktigt ge några hälso-tips för jag vet inte hur det funkar för katter, vissa saker som kan funka bra och värkstimulerande för en människa kanske är rena giftet för en katt, så det vet jag inget om..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

lightseeker
9/11/09, 11:58 PM
#4

har agerat som självlärd doula vid några förlossningar, och måste medge att min frustration var mycket stor över avsaknaden av ritualer inför dylika, i vår tradition.
Vad jag ville säga var att det nog har funnits ett flertal gamla trad. sådana, men själva avsaknaden av dom i vår nutida tradition, alltså själva hålet i tillvaron, talar för att dom har blivit utsuddade.

Då uppstår alltid mina funderingar över vem det är som har tagit bort dom och varför, maktförtryck eller.

Har försökt att läsa mig fram till och känna in, men det har varit väldigt långsökt.
Att de baltiska trad. har funnits in i våra dagar, har kännts aningen betryggande, då de också har tillåtit gudinnan att ta plats vid tex. förlossningarna.

När det gäller katter så torde det väl vara samma sak, att man ber om beskydd, och gör något offer inför förlossningen, samt även tackar ordentligt efteråt.

Nog talat, den här länken väckte mycket gamla grubblerier hos mig.

Jag har hänvisat till trollmodern jordemodern någonting av någon pia, har lyckats tappa bort både titel och författare, återkommer när jag kommer på det.

lightseeker
9/12/09, 12:03 AM
#5

Trollmor…sägner om moderskap av pia Höjberg.

ha ha, jag hittade faktan i en tråd från feb. 07, inte dålig sökmotor vi har ibland, attans, har jag hängt med såpass länge här, vart tog tiden vägen?

BiGavia
9/12/09, 12:50 AM
#6

Tänker på kissemissen..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
Trollkvinna
9/12/09, 1:45 AM
#7

Som oftast så litar jag på att djur klarar av en förlossning utan för mycke ingripan av människor. Men kommer ändå med några tips:-)

Om det finns någon jag känner som skall föda (och om jag inte är närvarande själv) brukar jag rista runor på en trädbit med blod eller drakblod. (Gyfu, Lagu, Berkana tycker jag är passande) och kalla på Fröja och/eller Frigga  Tända ett ljus hör också till….

När öppningsskädet börjar är ett bra tips att öppna alla stängda dörrer fönster, skafferidörrer lådor och knyta upp snören eller annat som verkar "stängd"

 http://paganistforbundet.org/artikler/tigangerfullmaane2.html

 Efteråt kan ju du fira lite för dig själv och ställa fra lite god mat till henne och även ställa ut ett glas gott dricka och mat till Diserna som tack för hjälpen:-)

Hoppas ni får en bra stund tillsammans.  

Måste livets portar stå öppna och de små liven vara friska och pigga små nysten.

VV

Alwyn
9/12/09, 11:06 PM
#8

Håller på att knåpa ihop en hej-dundrande besvärjelse som jag skall utföra imorgon. Det innehåller massvis av symboliska växter, örter, träd, stenar, rökelser och sånt. Ska skriva ihop och planera allt nu ikväll, det kommer att bli toppen….så jag söker inte en besvärjelse eller cermoni av er direkt utan mer stöd i era böner och en god tanke  :o)

fridelfina
9/12/09, 11:42 PM
#9

Tänker på din otroligt vackra kisse och önskar er välgång med förlossningen och kattungarna! Vilka vackra ögon hon har!

 
 

Zoraye
9/13/09, 11:58 AM
#10

Åh vilken vacker katt, tänker på er och hoppas verkligen allt går bra. Berätta gärna hur det gick Alwyn!

Alwyn
9/14/09, 10:13 PM
#11

Idag gjorde jag min ceremoni, hoppas den kom fram och att min önskan besvaras. Jag meddelar sen hur allt gick!

Alwyn
9/18/09, 1:35 PM
#12

Nu inatt kom de, tack alla för stödet det gick braaa. en pojke och en flicka. Sålänge de är friska och starka är vi nöjda och glada  :o)

Bappho
9/18/09, 1:54 PM
#13

Grattis!! Skönt att det gick bra.

Du får gärna visa bilder på de små också :-) (kattälskare)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
fridelfina
9/19/09, 1:18 AM
#14

Grattis! Härligt att allt gick bra! Vill, som Bappho, också  se de små sötisarna :)

 
 

vildarosen
9/20/09, 5:55 PM
#15

Grattis till dom små tissetasarna du har fått! Skönt att allt gick bra! Njut av tiden då dom är små för det går så fort! Min lilla kattunge väckte mig idag genom att hoppa o busa på mina ben o fötter! Men man kan ej bli sur på dom små! Lycka till!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Alwyn
9/20/09, 10:51 PM
#16

Tack tack  :o) bilder kommer när de är lite större.

Upp till toppen
Annons: