• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen Allmänt Byteshandel vänner emellan Drömmar och drömtydning Folktro och myter Gudinnor och Gudar Huskurer, brygder och recept I häxans trädgård Kurser och utbildningar Kökshäxans kokbok
Recept på helso kurer mm...
5 svar

[Gandalf56]
2017-06-21
Maskrossirap
8 svar

Bappho
2015-05-28
Lupin !
13 svar

Pensson
2015-04-19
Bokfynd på rean
3 svar

LightAndShadow
2015-04-16
Witch Recipes
11 svar

Demonolater
2015-03-07
Trollskott
0 svar

Joggan
2015-02-03
rönnbärsbrännvin
2 svar

Atropa
2014-11-10
Samhainmaten 2008
28 svar

Meroryan
2014-10-29
Skogens skafferi
0 svar

Keylie
2014-07-22
Fire - cider
0 svar

Bara Anna
2014-02-03
rosvatten måste blommorna vara färska?
2 svar

scheindel
2013-10-08
plocka i naturen (naturens skafferi)
31 svar

Mimmi89
2013-08-09
Pentagramkakor:)
35 svar

isnornin
2012-09-20
the och burkar
5 svar

Atropa
2012-08-25
hur ska jag göra?
11 svar

Atropa
2012-08-07

Nästa »

Köp & Sälj Lyrik, texter och sånger Magi, formler och ritualer Månen Nyheter OFF TOPIC Pyssel och kreativt skapande Redskap, altare och tillbehör Sabbater och högtider Skrivartävlingens bidrag Tarot och spådomskonst Tarotkorten var för sig Traditionell häxkonst Wicca Historia Övriga övernaturligheter Cermoniell magi

Secrets of Solomon

En grimoire och häxhandbok från den venetianska inkvisitionens domstolsprotokoll Läs mer »

Julbocken flyttar in

lösa trådar, från olika källor, kring julbockens historia genom tidevarven Läs mer »

Häxor, maror, varulvar och vampyrer.

Dessa väsen är mer besläktade än vad många tror. Folkliga idéer som går in i varandra och är ibland så lika att man inte kan skilja dem åt. Man kan t o m förenkla det så pass och säga att det är en och samma sak, fast ändå inte, men på ett annat sätt. Läs mer »

Hvit Orm

Vitorm är ett väsen man finner i folktron och som förekommer i nordisk och tysk folksägen. Den sägs ibland vara ormarnas konung och bära en krona på huvudet. Ibland sades den vintertid sova under en ek som inte tappade löven. Den var stor som en människa och hade glänsande vita fjäll och små vackra ögon. På andra ställen kallades vitormen hasselorm (tyska haselwurm, kopparorm) och vistades under en gammal hasselbuske. Läs mer »

Lois Bourne, recension

En kort recension av Lois Bournes fyra böcker. Läs mer »

Vad är häxkonst? Del II

Då var det dags att titta lite på vad häxkonst är - eller inte är - och hur man påbörjar sin resa mot att bli häxa. Det finns inget enkelt och enväldigt svar på hur man bär sig åt, mer än att det kräver engagemang, målmedvetenhet och en innerlig vilja att lära sig. I slutet av artikeln presenteras några länkar för den som vill läsa mer. Läs mer »

Tankeformer

Jag har funderat på just Tankeformer en del. Först om det är möjligt att skapa en, sedan om det är möjligt att finna de omedvetna och hur man skiljer ut dom från helt vanliga sociala mönster. Läs mer »

Förfrågningar

”Var hittar jag en häxa/medium/lärare/någon som kan spå/heala/fixa mitt förhållande osv?" Läs mer »

Den lilla vålnaden i mitt hår

De flesta av oss är uppvuxna med ett själskoncept där människan bara har ett stycke själ. Men att lära sig mer om det gamla själskonceptet här i norden och även kika lite på andra kulturer gör det lättare att förstå både trolldom, hamnskifte, jordbundna döda, nattliga flygturer m. m. Läs mer »

Sällskapet

Det finns ett följe, ett sällskap, ett slags folk, i berg, i backe, i sjö och älv, i mark och underjord. Ibland hos oss, under vårdträdets grenar vars rötter står på ättehög. Där kan man, redan som barn, sättas i skola för att bli klok. Läs mer »

Vad är häxkonst? Del I

Många som kommer till forumet undrar om det de upplever indikerar att de är häxor. Jag vill reda ut begreppen lite och förklara skillnaden mellan känslighet, New Age och häxkonst i en liten artikelserie på två delar. I den första delen vill jag hjälpa forumets nybörjare att besvara frågan "är jag en häxa/medial?" Läs mer »

Örtmagi och medicinalväxter, hur börjar man?

Örtmedicin och örtmagi är ett stort och komplext ämne som lockar många, speciellt nya utövare, men det kan vara svårt att veta var man ska börja. Att bara köpa på sig några slumpartade örter tar en ingenstans. Kunskap är nyckeln! Det finns hundratals örter bara i Sverige, och mängder av information. Det här är ett redskap för att komma igång, och det är fritt fram att ändra på det så att det passar en själv. Kanske behöver man mer eller mindre än en månad för varje grupp, kanske vill man undersöka andra örter än de som anges. Det är bara att göra som man själv behagar. Läs mer »

Katten - häxans följeslagare

Den som tycker om katter ser dem oftast som det vackraste djuret med dess smidighet och svalhet. Den kritiske ser dem istället som lömska och egoistiska. En katts förtroende och tillgivenhet är inget man får, det är något man gör sig förtjänt av. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Daglig Dharma 10 december, 2019
  • Kastrering = Extrem tillväxt av underullen
  • Uppfödare
  • Havsörnar och lite andra sorters fåglar.
  • Utsatta områden och parallellsamhället-2
  • Vilka julfilmer har du sett i år?
  • Stigbyglar
  • Vinnare fritt tema
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen