Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 995 ggr
CosmicDancerr
10/3/19, 1:08 PM

Hur använda olja?

Hej! Jag är alldeles ny och håller på att fördjupa mig i den magiska världen och funderar lite över hur oljor används i magiskt syfte? Någon som kan sånt här som vill förklara, eller finns det någon bra bok som kan rekommenderas om man vill lära sig mer om detta?

Annons:
NiklasTyreso
10/6/19, 12:52 AM
#1

Jag låter örter dra i olja och silar av växtdelarna efter några veckor, när jag gör salvor. Det finns inget som hindrar att man gör oljor med örtutdrag av magiskt laddade växter. Jag gjorde en gång olja på Gråbo, en klassisk häxört som ger drömmar, men jag gjorde fotsalva på oljan. Ok fotsalva, men jag drömde så galet mycket på nätterna så jag fick sluta med salvan! Jag använder ibland olja i oljelampa och då är oljan (elementet jord) bränslet som skapar elementet eld vid förbränning med elementet luft. Det gör oljan användbar i ritualer där man vill ha in de tre (av de fyra) elementen.

Mortiscia
10/7/19, 9:28 AM
#2

Niklas, har du möjligen något bra recept på salvor?

Manutar
10/7/19, 1:19 PM
#3

Tex boken Incense, oils and brews av Scott Cunningham har många recept och tips på användning https://www.amazon.com/Complete-Incense-Llewellyns-Practical-Magick/dp/0875421288

misswolfi66
10/12/19, 2:18 PM
#4

Det finns ju väldigt många områden man kan använda oljor och väldigt många olika oljor. 

Dels kan man ju blanda en egen med tex livolja som bas och sen tillsätta en eterisk olja med rätt doft utifrån syfte. Tex lavendel om man vill slappna av, sova bättre eller ha beskydd.

Börja med att  fundera vad du vill använda oljan till och hur du vill använda den. När du vet det så är det lättare att välja ut rätt ingredienser utifrån ditt syfte.

Upp till toppen
Annons: