Annons:
Etikettallmänt
Läst 937 ggr
höstbarn
9/12/19, 12:38 PM

Blockad?

Jag har sen barn varit dragen till energier/magi och naturen.  Som barn började jag lära mig att rena och ladda kristaller, att leda energi från ett objekt/person till ett annat. 

Men problemet är att varje gång jag gör detta så börjar mitt huvud göra ont, det blir som en dimma i bakhuvudet av smärta. Det känns verkligen som om jag blir blockad, som om det finns en spärr. Det har varit så sen jag var liten och jag har inte haft orken att på riktigt ta tag i det. 

De senaste veckorna dock har jag inte riktigt kunnat skjuta undan min dragning/ mitt behov. Det är som om en del av mig vill vakna och kunna sträcka ut sig, den låter sig inte bli nedtryckt i dvala igen. 

Men jag känner fortfarande  den där huvudvärken när jag försöker. Vad tror ni? Tar gärna emot era råd och tips. Har någon mer varit med om den här huvudvärken?

Annons:
JRSN
9/12/19, 1:21 PM
#1

#0 Kanske bara beror på att du tar i för mycket. Pröva att slappna av först, gå ner i ett trancetillstånd (självhypnos) och 'visualisera' det du vill åstadkomma. Känner igen det du beskriver som det man upplever när man t.ex. försöker levitera ett föremål, rent fysiskt. Det går ju (i regel) inte och resultatet blir överanspänning eller huvudvärk. Lösningen är nog som sagt att skapa en inre bild av målet man har. Det fysiska brukar automatiskt följa efter det andliga, i rätt tid. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Huygens
9/14/19, 10:07 AM
#2

Jag tror att detta är svårt att svara på. Om det inte är en rent fysisk åkomma, kan man börja med att leda energi från händer och fötter in i magen. Man tänker sej att men hämtar energi utanför kroppen i knytnävstora klumpar och leder det upp genom armarna/benen och in i magen under 10 minuter. Där samlas energin och stiger sedan upp mot huvudet av sej självt. Om man vill kan man föreställa sej att det är läkande energier, men det är kanske inte nödvändigt. Vet ej om detta hjälper för "blockeringar", men något brukar hända i alla fall. Man kan ligga eller sitta när man gör detta.

Ett annat sätt att få igång energin är att tänka sej att man har en 2 m stor boll i valfri färg, vars mittpunkt är nedanför fötterna. Man "studsar" sedan bollen upp och ner, upp ovanför huvudet och ner under fötterna i några minuter. Det ska också få rörelse på energierna.

Ett tredje sätt är att man sitter och tänker sej att man har rötter som ett träd, man sträcker ner rötterna i marken och att rötterna rör sej ner i jordens energilager och att man hämtar upp energier genom rötterna. Detta fungerar även i större hus där det finns rum mellan marken och där man sitter.

Om man till äventyrs känner att energin börjar rör sej av sej självt, ska man troligen inte hindra det, utan låta energin ha sin naturliga gång. Initialt kan man känna kyla lokalt på kroppen och efter en tid kanske man känner värme fläckvis som flyttar sej. Det brukar upphöra efter några dagar eller månader. Vet ej om det hjälper alla eller ens vad det verkligen är.

skogsbergs-anna
9/26/19, 9:48 AM
#3

Yoga och guidade meditationer kan släppa på blockeringar. Sök på Youtube. Själv har jag en förmåga att "ta i/kämpa" för mycket, så att jag blockerar mig själv. Släpp taget, ha mod!

Gör hellre fel än inget alls.

Upp till toppen
Annons: