Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 871 ggr
[Arvid Baastad]
2019-08-18 21:11

Egen formel?

Hej, jag har haft problem med att skapa egna formler jag har gjort ett tidigare inlägg där jag frågar hur man "aktiverar" formeln men jag förstod inte riktigt. Och på nätet står det olika vad jag har sett, så jag undrar hur man gör egna formler stegvis!

Annons:
[stass]
2019-08-20 20:47
#1

Vad är det du vill åstadkomma? Vad ska formeln vara till för?

[Arvid Baastad]
2019-08-20 22:10
#2

Ok, bästa steg?

[stass]
2019-08-20 22:30
#3

#2 det var en fråga. Vad ska din formel göra? Kärlek? Pengar? Beskydd?

[Arvid Baastad]
2019-08-20 22:37
#4

Ok, min fråga var hur man gör formler överlag!

[stass]
2019-08-20 23:39
#5

#4 jag kan bara svara utifrån mig själv men det beror på vad jag ska åstadkomma. Olika örter, mineraler, väsen, naturelement,tidpunkter mm som tillskrivs önskat resultat. Du kan göra oljor, örtblandningar som strös ute/hemma/bärs på person, klä ljus med. Du kan be över dom, bada i dom, tvätta ditt hem i dom. Det finns jätte mkt olika sätt, allt beroende på vad du tror på och vad du vill uppnå. Jag tror att du har blivit förvirrad av olika recept eftersom de kommer ur olika trossystem, därav olika tillvägagångssätt och metoder. Inte konstigt då man hittar allt på internet nuförtiden, vilket är både bra och dåligt. Men om det är någonting speciellt du vill åstadkomma och du är helt ny är det en bra idé att låna ett recept av någon annan och pröva om det funkar för dig.

[Arvid Baastad]
2019-08-21 07:25
#6

Det jag menar är typ vad för kategorier man ska i punkter punkt 1 punkt 2 ja, till exempel: 1. Vad ska du åstadkomma 2. Material 3. Tidpunkt 4. Ord 5. Få det att fungera Jag tänker utvecklat om vad som är viktigt och vad man brukar göra och sånt sen är den femte punkten den klurigaste för mig plus är det det rätta punkterna?

Annons:
Manutar
2019-08-21 07:53
#7

Det finns otroligt många sätt att utföra en formel på. Steg ett kanske kan vara att klura ut vad du tror på, varifrån kraften till din magi kommer från: är det någon gudom eller andeväsen du vill få hjälp av, är det nån slags kraft i ditt egna inre du ska få fram, är det naturens krafter, planetariska, abstrakta "energier", eller vad? Ta avresa på vad du bör göra för att få dessa krafter till din hjälp och vad du vill åstadkomma. Om du vill ha punkter utskrivna får du först specifiers vilken tradition och vilket trossystem det ska komma från.

[stass]
2019-08-21 10:43
#8

#6 vad är det för besvärjelser du har provat?

[Arvid Baastad]
2019-08-21 15:03
#9

Jag har provat: healing, tur, skydd, kärlek mm. Jag har prövat det mesta men aldrig sk svartkonst. Och jag vill väl mest använda sin inte kraft, naturen och andar!

Sommarek
2019-08-22 13:36
#10

#6 Material är väl so-so viktigt, de flesta prylar man använder är ofta till för att göra det lättare för personen som utför magin att se framför sig hur det ska bli. Med det sagt finns det långa traditioner inom magi som man heller inte ska förakta. Du får nog experimentera lite och se vad som funkar bäst för dig, men om du är ganska grön på området kan hjälpmedel underlätta. Det viktigaste är att du vet vad du vill åstadkomma och kan formulera det (och var noga; magi, som så mycket annat, tar lättaste vägen för att komma dit den ska, så för att vara lite krass kan en önskan om pengar resultera i att en gammal släkting dör så du får ärva - det gäller att täcka alla "kryphål". Inom wiccansk magi brukar man lägga till "utan att skada någon eller påverka någons fria vilja" på slutet för att försäkra sig om att man inte sabba för folk i onödan). Vill du veta vilka tidpunkter som är bäst för vad (jag tror personligen att magi funkar ändå, men det är upp till var och en), kolla upp veckodagarnas korrespondenser samt månfasers dito. 

Att "få det att funka" är egentligen en övning i att släppa taget. När du vet vad du vill åstadkomma sätter du din vilja mot det, och sedan… släpp det. Utgå alltid ifrån att det funkar och låt bli att tänka mer på det. Det är både svårt och lätt, men som med mycket annat ger övning färdighet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[stass]
2019-08-24 13:33
#11

#9 ofta kan man hitta egna korrespondenser, tex att för något nytt i gryningen och/eller vid nymåne, ägg för födelse och sen örter/färger/mineraler som förknippas med det som ritualen skall åstadkomma. Vissa ritualer kan behövas upprepar flera gånger, t ex samma dag och tidpunkt några veckor i streck, sedan släppas. Sätt en tidsgräns också, 3 månader exempelvis. Har det inte gett resultat då så får du prova någonting annat. Och så har du fått jättemånga andra bra råd i denna tråden med. Jag vill också skriva att en rening av hem och person före är bra, speciellt innan man försöker nått för pengar, kärlek ex. Och efter nått mörkare.

skogsbergs-anna
2019-08-27 07:55
#12

Det finns lika många tillvägagångssätt som det finns utövare men använd din fantasi, var påhittig. Liknelser är ett vanligt sätt tex healing över en docka som symboliserar personen. Jag tog en älgklöv som representerade min mans diskbråck som jag ville torka ut, så jag torkade klöven. Sen måste jag verkligen vilja också. Jag liksom laddar upp mig själv med energi och intention som jag släpper iväg när formeln/arbetet utförs. Om du behöver generella riktlinjer är det också lättare att följa en viss tradition som du dras till. Många formler och tillvägagångssätt hör ihop med det man tror på tex wicca, hoodoo eller svensk trolldom.

Gör hellre fel än inget alls.

misswolfi66
2019-09-03 08:28
#13

 Healing, skydd, kärlek

Healing kan man få jättemycket inspiration om på Youtube.

Att skydda sig är väldigt viktigt när man utför olika typer av magiskt arbete. Man kan ha tex skyddande amuletter, be om skydd, använda skyddande rökelser tex salvia.

När det kommer till kärlek finns det massor med olika saker man kan göra. Det enklaste man kan börja med är att sända ut kärlek. Ju mer kärlek man ger ju mer får man tillbaka. Sen finns det både örter och kristaller som kan förstärka och dra till sig kärlek. Hoppas det hjälpte dig i ditt sökande.

Annons:
Medina av Isfolket
2019-09-16 18:20
#14

Jag kanske är lite sent ute men många gillar ju att skriva ett rim, en ramsa eller bara sin egenpåfunna besvärjelse på ett papper och antingen bränna eller gräva ner pappret. Bränna ska visst verka snabbare än andra. Sen kan du ju bygga på det och göra det som du känner får igång din egna energi och gör dig ''hype'' på att din önskan ska skickas ut i universum. Nu formulerade jag mig nog rätt konstigt men jag hoppas du förstår cx

Upp till toppen
Annons: