Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 647 ggr
[Arvid Baastad]
2019-06-16 18:04

psykokinesi!

Hej,  jag undrar hur man lär sig att använda psyko kinesi alltså att förflytta något. är det någon som kan det snälla skriv hur man gör för jag skulle vilja kunna det!

Annons:
Mortiscia
2019-06-20 07:33
#1

Det finns saker man helt enkelt inte kan åstadkomma, det finns gränser för våra förmågor som häxor. Att fysiskt flytta saker med tankekraft eller liknande fungerar tyvärr inte.

NiklasTyreso
2019-06-20 11:48
#2

Mortiscia, ditt svar är helt rätt om man är ateist och inte tror på det övernaturliga. Psykokinesi är definitivt inte vanligt, det har du rätt i. Ibland hör man historier om hur andar rycker i dörrhandtaget upp och ner men ingen är på andra sidan dörren, hur lampor börjar pendla utan påverkan eller drag, hur skåpsluckor och lådor i kök flyger ut av sig själv etc. Om man kan tro på att andar kan påverka fysiska föremål då är steget inte långt till att tro att även människans ande skulle kunna utveckla förmågan till psykokinesi.

[Arvid Baastad]
2019-06-20 18:52
#3

Okej, men vet du hur man åstadkommer detta jag vet att man ska säja eller tänka ett ande namn men lite mer exakt och ett ande namn?

NiklasTyreso
2019-06-27 23:35
#4

Att mekaniskt säga en formel som i Harry Potter, det tror inte jag på. Om du läser in olika former av ockultism kommer du stöta på människor som öppnat upp för andar de senare inte uppskattar för andarna spökar och ställer till oreda och gör sånt personerna inte vill eller ger otur i livet. Skulle du mekaniskt göra exakt bara vad en annan person befaller dig? Varför skulle andar vara annorlunda? Jag har avvisat andar som jag inte vill ha med på min färd. Hur väljer man goda vänner eller vänskap med en ande? Spenderar tid tillsammans och gör tjänster och gentjänster är nog ett vanligt svar. Man lär känna varandra. Sedan kan övernaturlig hjälp börja ske när du ber om det.

Upp till toppen
Annons: