Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 815 ggr
[Arvid Baastad]
2019-06-06 17:29

Låg magi!

Hej, jag skulle vilja lära mig att göra en formel med låg magi! jag har läst att med den kan man göra direkt väderomslag bota folk från sjukdomar och sådant. Och jag gissar att man även med låg magi kan förvandla sig eller någon till något t.ex. att jag är för sen till jobbet och jag förvandlar mig själv till en fågel och flyger dit! Så svar jag söker är hur man gör en formel och  ifall man kan förvandla sig med låg magi?

Annons:
[TheSquirrel]
2019-06-08 20:02
#1

Har aldrig hört talas om låg magi, kan du förklara mer vad det innebär?

[Arvid Baastad]
2019-06-08 21:35
#2

Låg magi ör den magin som åstadkommer omedelbar verkan som att ändra vädret på några få minuter eller göra någon fri från en sjukdom direkt eller åstadkomma ett sår på fienden! Ganska precis så Stig det där jag läste om det!

Manutar
2019-06-09 11:41
#3

#1 Man brukar kalla folkmagi/ trolldom för låg magi och seremoniell magi för hög magi. #TS Jag skulle rekommendera att börja läsa på om folktro och trolldom. Det gäller att lära sig om dessa krafter och makter från grunden, det funkar inte som att knäppa med fingrarna utan det är en lång väg man tar ett steg i taget. Men det är värt den tid det tar :)

NiklasTyreso
2019-06-09 12:48
#4

Hamnskifte, som skiftar fysisk form t ex till en fågel, är extremt sällsynt. Vanligare är att den fysiska kroppen ligger kvar hemma men att personens vård i någon form gör resor. Ibland kan andra säga att de tyckte sig se personen eller hamnen personen skiftat till. Att förvandla sig till en fågel för att snabbt ta sig till jobbet, det funkar nog bara på film.

Upp till toppen
Annons: