Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1081 ggr
emelande100
2019-04-01 12:08

Kan alla göra det?

Kan alla pendla med penden?

Annons:
Sommarek
2019-04-01 13:21
#1

Det är väl ungefär som att fråga om alla kan spela piano: ja, men somliga kommer inte längre än "Blinka lilla stjärna" medan andra spelar konserter. Som med allting annat får man öva för att bli bra, men just pendlar brukar vara ganska lätta att hålla på med.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

EmelieJuniorXD
2019-04-01 15:24
#2

det var kompis som skulle pröva pendla med pendeln men den rörde sig lite gran inte så mycket

Sommarek
2019-04-01 22:06
#3

Då kanske hon inte ställde en tillräcklig tydlig fråga, eller så bad hon "fel" väsen om hjälp. Att säga varför är lite som att försöka gissa varför någons bil inte startar på distans. Hon får helt enkelt prova sig fram och ställa olika slags frågor på olika sätt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[rumelle]
2019-04-02 11:48
#4

Beror ju också lite på vems pendeln är och hur bra "connection" man har med pendeln. Min pendel fungerar väldigt bra för mig, men jag skulle kanske inte alls lyckas med någon annans pendel. Och om någon annan använde min pendel skulle det kanske inte fungera lika bra för dem som det gör för mig.

Bappho
2019-04-06 09:20
#5

Min pendel står blickstilla när det inte finns någon där att kommunicera med av anledningar som kan bero på lite olika saker. Ibland kan det också vara ett "statement" i sig från deras sida 😃

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ay'e]
2019-04-07 04:44
#6

#2 Har hon provat med att "ställa in pendeln" ? det låter lite lustigt men alla pendlar gör inte exakt samma rörelser och ett enkelt sätt att se hur sin pendel fungerar är att be den visa rörelsen ja sen nej och kanske då ser man hur just sin pendel ger svar.

Jag har flera pendlar och dom gör olika rörelser,ett par gör lika medan dom andra har annorlunda rörelser.

Ett annat tips är när man pendlar att koppla bort sitt eget tänk och helt låta pendeln få arbeta utan att påverka den med egna tanken.

Ja,nej och kanske är en bra start sen utvecklar man det där i takt med att man lär känna sin pendel för den kan användas till så oerhört mycket och många områden men be henne börja med det enkla ja,nej och kanske samt att be om beskydd från ljusa väsen så inte fel väsen kommer in som #3 är inne på.

Annons:
Tarotstollan
2019-04-09 01:28
#7

Jag och pendlar funkar inte alls ihop, har testat säkert 25 olika.
Äger en pendel själv och den visar knappt någonting för mig heller.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: