Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 816 ggr
EmelieJuniorXD
4/1/19, 9:04 AM

Kan man?

En fråga är man häxa om man kan pendla med pendel har man magi i sig då om man kan gör det?

Annons:
Sommarek
4/1/19, 1:22 PM
#1

Frågan om vem som är en häxa har nog lika många svar som det finns häxor. Jag skulle själv säga att nej, att använda en pendel gör en inte till häxa, men många häxor använder en pendel.

Är du samma person som i förra inlägget?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

EmelieJuniorXD
4/1/19, 3:22 PM
#2

ja

Bappho
4/1/19, 9:13 PM
#3

Att en pendel rör sig kan bero på många saker. Allt från att du rör den själv till att andar och väsen gör det. Jag personligen använder pendel på samma sätt som ett ouijabräde eller mina kort för den delen, jag ber speciella andar att kommunicera med mig genom dem. Det gör mig inte till häxa och det betyder inte att jag har några speciella krafter eller så, för mig är det bara ett verktyg att kommunicera med.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[rumelle]
4/2/19, 11:50 AM
#4

Som Bappho är inne på så är pendeln ett verktyg och man behöver inte vara häxa bara för att man kan använda den. Jämförelsevis är jag inte en snickare bara för att jag kan slå i en spik med en hammare.

NiklasTyreso
4/18/19, 10:15 PM
#5

Jag använder läsningar, för att magiskt påverka IRL och ägnar mig åt naturmedicin och folktro, sådant som förföljdes av kyrkans präster för 2-300 år sedan och kallades häxeri. De flesta häxor idag skulle inte kalla min magiska användning häxkonst, framför allt för att min fulltrogne är gamla testamentets gud. Vad som är häxeri ändrar sig från en tid till en annan.

Upp till toppen
Annons: