Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1275 ggr
skogsbergs-anna
1/6/19, 12:34 PM

Misslyckanden

Vi diskuterar oftast hur man ska göra eller vad som blev lyckat inom magi men har ni några bra exempel på när det gick åt skogen för er o varför. Jag har två exempel. 1. Jag skulle på möte för dotterns räkning med rektorn och en lärare som underkänt henne i matte två dagar före nian slutade så att hon plötsligt inte skulle komma in på den linjen hon var preliminärt antagen till. Jag gjorde olja till dottern för att stärka henenne och pulver till mig för att få maktövertag o pulver till maken för att formulera sig väl. Mötet blev bra förutom att betyget blev kvar. Dottern fick träffa en underbar Suv och bytte gymnasieutbildning. Så här i efterhand blev det bättre med nya linjen. 2. Gjorde en bjära som jag matade o tog hand om men efter ett par år började saker o ting gå trögt för mig, på alla plan. Min mentor och flera andra väsen jag arbetade med menade att bjäran låg bakom detta, att det tog energi från mig. Så jag svälte ut den och hade då motgångar under hela tiden tills den dog.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Sommarek
1/7/19, 1:16 PM
#1

Om jag ska säga att det gick åt skogen vet jag inte, men jag lyckades en gång få en person som jag ville dra till mig (lång historia och bara som vän, inget annat) att röra ett visst objekt, och visst, det fungerade - men eftersom jag inte varit specifik nog körde magin närmsta genväg, vilket resulterade i att jag nu blir onykter när sagda person blir det, ibland känner av vad hen äter och ser det hen ser… Det kan göra vardagen lite rörig ibland.  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

NiklasTyreso
1/7/19, 11:06 PM
#2

Sommarek, det där låter som början på hamnskifte, men du vill kanske inte besätta din vän, med dig själv. Mina misstag, ehh, flera väsen och någon döing som jag fått kontakt med (sker ofta spontant om man är på rätt plats och tid och ägnar sig åt andliga aktiviteter) har jag fått aktivt stänga för och avsluta kontakten med, för de kontaktar mig utifrån sina baktankar och motiv. Jag säger ibland vad jag är på plats för att göra och då brukar jag få jobba ifred. En plats jag ofta besöker ligger bredvid en väg som sprängdes fram genom berget. Vättar är lättretliga. Jag har varit där många gånger utan problem men när jag ville ha deras hjälp med extra beskydd för den för mig heliga platsen, och nämnde "trots att människor skändat berget här", då var det som om det väckte deras onda minnen och en bil körde av vägen precis i det ögonblicket. Hämnd mot sådana djävla människor som förstör och kör genom bergen?

Sommarek
1/8/19, 12:35 AM
#3

#2 Inte direkt hamnskifte, mer som att mitt medvetande ibland hamnar där och tvärtom.   ;)

Jag har också "råkat" få kontakt med en del döingar, men de är ganska trevliga, så de hänger här än.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[stass]
1/8/19, 3:04 PM
#4

Gjorde en besvärjelse för att visa en persons ”rätta jag” en gång. Tyvärr blev det jag som avslöjade det rätta jaget på den personen. Någonting jag inte räknat med och det blev stökigt. När saker sker till 99% har också hänt. Jag gjort någonting materiellt dragande och Tex att man får någonting i gåva men det kommer ej fram på posten/någon ändrar sig i sista sec osv En misslyckad hypnos som jag gick och la mig efter och som slutade i en väldigt otrevlig astralresa.

[stass]
1/8/19, 3:07 PM
#5

#1 det där har jag ofta i relationer. Vilket kan vara väldigt energitömmandd och man kan ta över andras bördor så som ångest tex.

Sommarek
1/9/19, 10:01 PM
#6

#5 Ja, jag gör det ganska ofta själv i vardagen, eftersom jag är väldigt empatisk lagd. Men jag har nog aldrig känt av när någon annan äter russin förrän nu.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Bappho
3/8/19, 4:37 PM
#7

Jag har så många exempel på då det gått lite snett eller helt åt skogen så jag skulle kunna komma hit varje dag och beskriva ett nytt typiskt fall. Skulle kanske bli lite tråkigt men jag kan beskriva sist jag gjorde en besvärjelse, aj aj aj…

En närstående bad mig att öppna upp hen för kärlek. Jag valde att göra en modifierad jack ball och medans jag gjorde den så slog det mig att hen och jag var lite lika så jag bestämde mig på ett infall att göra två. Jag är definitivt inte lättflirtad och har bara haft två förhållanden i mitt liv trots att jag ofta blir uppvaktad.

En man jag inte själv träffat men då vi har en gemensam bekant så har han vetat vem jag är och uppvaktat mig genom den bekanta och sociala medier ungefär ett halvår. Jag var inte imponerad av hans uppvaktande eller det jag såg av honom online men så möttes vi i en kö i en affär precis efter jag satt igång min jack ball, och jag föll pladask. Som en 15åring och helt orädd och lika olikt mig så kunde jag bara säga JA till honom efter det. Redan minuterna efter jag såg honom i kön så tänkte jag, nu måste jag åka hem och plocka isär min boll. Den här historien är inte 100% slut än och jag ska inte dra några detaljer, men jag har i alla fall fattat att det här inte är bra då min magkänsla för honom innan bollen var den rätta. Jag borde absolut inte ha sagt, JA, JA, JA.. Det har också varit andra sidoeffekter då den dragit till sig gamla ex och män i min närhet som jag har professionella förhållanden till, blir förälskade, vilket har ställt till det lite grann minst sagt.

Jag har dock inte förstört bollen än för även om den ställt till det ganska mycket så har den också givit mig nya insikter som jag kanske vill behålla. Hur som. Jag tror att det är alla misstag som till slut gör oss mer duktiga på det vi gör. Man lär sig hela tiden.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: