Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 952 ggr
skogsbergs-anna
2018-10-27 03:57

Magiskt dilemma

Jag arbetar gärna med olika typer av väsen o dyl. Men de vill inte att jag jobbar med andra. Tex vill inte "skogsväsena" hjälpa mig om jag några dagar tidigare arbetat med en annan typ av väsen. Har ni tips o idéer på hur jag kan göra?

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Sommarek
2018-10-29 07:45
#1

Det är nog bara att väga för- och nackdelarna med olika alternativ. Antingen får du försöka förklara varför du gör som du gör och se om de tycker det är godtagbart, eller så får du gilla läget och göra som de tycker - om du vill fortsätta jobba med dem. Att folk och fä har villkor för den de hjälper tycker jag känns ganska naturligt; lite som när man själv hjälper någon att flytta. Man kanske inte gör det för att själv få flytthjälp, men nog hade man blivit lite sårad om personen man hjälpte inte ställde upp när det gällde för en själv.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wildfire
2018-11-03 04:52
#2

Håller med i det #1 skriver, försök ta reda på orsaken och går jag till mig så ställer den jag jobbar närmast med villkor på att det är han och jag som ska jobba tillsammans och ingen annan. Vi släpper inte in nån och har aldrig gjort ett beslut vi tog på andra sidan både innan hans inkarnation och nu min.

Det är lite som IRL man ställer krav,man ställer villkor men många menar att så jobbar inte andevärld eller väsen men så har det alltid vart för mig och min guide likaså hör jag allt oftare om det här sättet så helt ovanligt är det absolut inte.

För oss  känns det  naturligt och  samt att vi inte skulle vilja ha det på annat vis men där är vi olika som individer en del kanske absolut inte vill ha det på så sätt.Det blir också ett mycket starkare samarbete med den/dom man jobbar riktigt nära med om inte en massa andra är med och lägger sig i.

Hoppas det löser och förklarar sig för dig #0 fråga dom så får du garanterat svar 🙂

Upp till toppen
Annons: