Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1141 ggr
DaniellaPetersson
2018-07-15 19:03

Tvillingsjäl

Hej! Jag kanske inte skriver på rätt sajt men I’ll give it a try. Blev tidigare idag bjuden på fika hos en vän som skulle ha lite sällskap över. Min vän presenterade mig för en kvinna i samma ålder, lämnade oss där för att prata. Vi upptäckte att vi nästan har allt gemensamt, från sport till litteratur, fritid, barndom, vänner, samma erfarenheter, vi båda har tidigare jag en svår uppväxt som stämde identiskt till den andres. Det kändes som en spegelbild av mig själv, jag har aldrig tidigare mött en sådan lik person, allting stämde! Hon sa själv att vi är som en och samma person i två kroppar! Jag vet inte vad man kan kalla detta? Det är bara helt otroligt, hon är som en del av mig. Ingen attraktion på det romantiska sättet kände jag, bara en likhet och kontakt. Några tankar?

Annons:
fridelfina
2018-07-24 12:11
#1

Tror definitivt på att vi har tvillingsjälar, trillingsjälar mfl. Finns ju en sajt som heter tvillingflammor eller nåt sånt här. Tror det inte enbart hänvisar till kärleksrelation, kanske du får mer återkoppling där? Fast iofs brukar det vara rätt låg aktivitet på sommaren i de flesta sajter ☀️

 
 

T
2020-12-05 12:54
#2

Jag kan säga att det gör det för jag har förmånen att ha en som dessutom var min pojkvän vilket snarare är ganska ovanligt har jag förstått. Det kan vara någon på andra sidan jordklotet som du kommer i kontakt med eller vem som helst men du vet när du hittar rätt att det är nåt som alla inte förstår förrän långt senare. Jag svarar då ingen annan gjort det här o frågan kanske dyker upp igen.

JRSN
2020-12-12 02:11
#3

Jag tror det finns olika former av tvillingsjälar. En variant är att vi möter en person som vi 'känner' sen förut, dvs från ett tidigare liv. Det uppstår en direkt 'resonans' och vi känner en oförklarlig samhörighet. Man kan kalla detta för 'själsfrände'.

En annan typ är när vi möter någon som i stort sett har exakt samma intressen och preferenser som en själv. Vad man än talar om så kommer man överens och har oerhört lätt att kommunicera. Det känns då nästan som att man har en telepatisk förbindelse, inte så mycket behöver artikuleras.

Den tredje och mest grundläggande tvillingsjälen kommer sig av att vi lever i en dualistisk dimension, det finns en motsats till allting, det är 'Tvåfaldens' värld. Tanken är då att båda tvillingparen utgår från ett annat Universum, en värld som är EN och odelad. När väsendet gör sitt inträde i den dualistiska dimensionen så måste en uppdelning ske. Delningen tar formen av ett manligt och ett kvinnligt väsen. Dessa kan ha en samhörighet men behöver inte nödvändigtvis vara lika, vare sig till utseende eller beteende. Dock tycks de ofta följas åt genom olika livstider.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

dennas
2020-12-13 09:08
#4

Jag är inte säker på att tvillingsjäl är rätta ordet för det du har upplevt. Kanske
mer åt själsfrände-hållet, själslig/andlig dubbelgångare eller ett slags upplöst synkronicitet.? I vilket fall som så är det en häftig upplevelse, så njut av den! Ibland är det bättre att inte "spjälka ner" en sån här sak - utan bara låta den vara som en stor livsupplevelse som är större än livet och människan. Bevara den ömt i ditt hjärta!

dennas
2020-12-13 09:15
#5

#4: Oj, den tråden var visst gammal…

Upp till toppen
Annons: