Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1752 ggr
Adnilwic
2018-06-21 15:48

Magiska örter/växter

Söker listor med magiska örter/växter/blommor/oljor/frukter & dess betydelse som är användbara vid alla typer av formler.

Annons:
Mortiscia
2018-06-29 12:13
#2

Det finns egentligen inga särskilda örter/växter som är magiska på så sätt, förutom att vissa kanske inte har några egenskaper som kan användas till varken helande, förgiftning, besvärjelser eller liknande. Det finns säkert böcker på biblioteket om olika växters verkan.

[stass]
2018-07-03 21:53
#3

#det råder väl olika meningar om det #ts ut och plocka med dig nu när jorden är full av kraft :)

Bappho
2018-07-05 09:49
#4

Ett sätt kan vara att ta med sig en flora och ge sig ut och studera växter och sedan söka information om de växter man hittar och rent praktiskt lära känna dem.

Om det bara är något speciellt du är ute efter så går det lätt att googla listor. T ex herbs magickal properties

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

NiklasTyreso
2018-07-06 20:45
#5

Gråbo är en klassisk häxört som ger drömmar och upplevelser mellan dröm och verklighet när man är på väg att vakna. Drömorakelväxt. Blodrot är (enligt Svensk folktro) ett universalmedel mot trolldom.

Annons:
[stass]
2018-07-09 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Själv gjorde jag rosenvatten igår, eftersom det inte har konserveringsmedel står det förmodligen några veckor i kylen. Resten tänker jag dela upp och frysa in. Kan användas för kärlek, vänskap, skönhet etc Som ansiktsvatten, i bad mm Jag plockade 3L rosblad som jag lät sjuda med ca 750ml vatten på låg värme i ca 40 min.

misswolfi66
2018-10-09 19:24
#8

Lavendel sägs vara bra för beskydd, dessutom är det bra att dricka när man har svårt att komma till ro. Jag brukar ta en kopp med lavendel blommor och kamomill  blommor för att lättare sova och dessutom lindrar det min magkatarr. Har även en doftpåse med blandningen vid sängen.

Upp till toppen
Annons: