Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 792 ggr
Aikua
6/11/18, 7:23 PM

Ceremoniellt arbete i grupp/mentorskap

Hej allihop!

Jag har länge haft en önskan om att finna en grupp med  erfarna inom traditionell häxkonst som är villiga att släppa in en ny medlem (eller åtminstone sia/utföra "divination" om någon är välkommen/kallad att gå denna väg - dvs. accepteras av gudomen eller ej).  Söker nu  efter tips på hur man går tillväga för att upptäcka dessa dolda grupper. Det är förstås inget som annonseras på google direkt, vilket jag dock uppskattar rejält, då det ger betydligt större trovärdighet för autenticiteten i det arbete som utövas.  Min avsikt är att finna mentorskap, att utöva ceremonier tillsammans med andra, få känslan av att vara en del av ett community, och att utforska/utveckla mina egna talanger.  Jag har studerat relativt mycket vad gäller olika inriktningar inom traditionell häxkonst från olika kulturer, likaså genuin shamanism, men har ingen större erfarenhet av att ha utövat ritualer på egen hand. Jag känner inte att detta ska göras utan vägledning av en mentor i mitt fall, jag är dock medveten om att vissa spirituellt initierade  enbart jobbar med lärare och hjälpare  i andevärlden och ej är i behov av en fysisk mentor. För min del behöver jag dock någon att "hålla i handen", så att säga.  Åtminstone inledningsvis, då jag är väl medveten om att inget autentiskt spirituellt arbete någonsin är säkert, och att det  kräver rejält med kunskap och kraft för att ge sig in i.

OBS: Jag söker ej efter Wicca-coverns, Neo-paganism, Core-shamanism och andra grupper i den stilen. Jag är inte heller intresserad av att joina så kallade "love and light:are". Jag vill jobba balanserat med både de ljusa och mörka krafterna i universum  (och allt däremellan, dvs. nå kunskap om det som faktiskt omger oss). Finns det några grupper med likasinnade i Sverige? Eller kanske en mentor som kan tänka sig att ta sig an en? Hur gick ni själva tillväga för att hitta rätt på er väg?

Tacksam för svar!

Mvh.

Aikua

Annons:
Upp till toppen
Annons: