Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1534 ggr
Rosisa00
4/25/18, 10:35 PM

Eftersom ingen verkade svara på övernaturligt tråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev in det här inlägget på övernaturligt eftersom jag inte har en aning om vad det är men nu när ingen verkar svara så provar jag att sätta in den här istället :) Många sammanträffanden eller övernaturligt? Min bästa vän och jag har på den senaste tiden upplevt sånnadär väldigt konstiga sammanträffanden. Som att vi en gång i ett spel utan att säga något satte på exakt samma låt med exakt samma sång id på exakt samma sekund. Efter det så tyckte vi att det var en kul och creepy grej så vi provade med att jag tänkte på några färger och så fick hon gissa vilka det var, jag skrev upp allt på en lapp och hon gissade då på röd, blå, rosa och svart. Jag tänkte på rosa men i spelet så åkte jag förbi en stad med röda och blå byggnader och min bil var just svart med blå ränder. Efter det så provade vi att tänka på siffror, Där blev det annorlunda men vi båda tänkte på tre och sju. Sen tänkte hon också på siffran sex och sen kom en åtta från ingenstans sa hon. Efter det så bara pratade vi om hur creepy det var och såklart så lyckas vi sätta igång en annan låt exakt samtidigt ännu en gång. En annan dag så visade jag en bild på min vänstra arm och hon skickade en bild och jag trodde först att det var en bild på min arm tills jag fick veta att det var hennes vänstra arm. Vi har likadana födelsemärken på våra vänster armar vilket också var ganska creepy så vi skickade bilderna till många av våra vänner och det var bara en som tyckte att det inte var samma arm och det var för att han tittade jätte noga för att mäta avståndet på prickarna. Lägger in en bild på våra armar. Innan allt detta så har vi bara varit väldigt lika och gillat exakt samma saker men så började allt detta hända och det känns nästan som för många sammaträffanden för att inte vara något speciellt. Några idéer om vad det skulle kunna vara?

Annons:
Milkshake
4/25/18, 11:37 PM
#1

Låter som sammanträffanden. Siffrorna 3 och 7 är nog de vanligaste folk tänker på mellan 1 och 10.
Hon gissade ju på många färger, chansen är hög att någon av dem matchar. Sedan att du såg de andra färgerna omkring dig var ju inte konstigt eftersom ni precis nämnt dem ;)

Rosisa00
4/26/18, 6:46 AM
#2

#1 aa kanske, men samtidigt så hade vi ju de där två låtarna som vi inte ens sa att vi skulle sätta på eller vilken låt med en sång-id men vi satte igång de precis samtidigt två gånger och de där födelsemärkena på våra vänster armar

Milkshake
4/26/18, 8:03 AM
#3

Födelsemärkena sitter inte på samma ställe (armarna är vinklade väldigt olika) och jag skulle tro att underarmen är ett ganska vanligt ställe att ha födelsemärken på. Jag har tre på vänster arm, min sambo har två. Att ni satte på samma låt samtidigt var väldigt häftigt, men jag tvivlar på att det var övernaturligt.

Sommarek
4/26/18, 8:28 AM
#4

#0 Många sammanträffanden eller övernaturligt?

Nog en blandning. När man känner varandra väldigt väl blir man ofta välsynkad och vet hur den andre tänker.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Rosisa00
4/26/18, 12:38 PM
#5

Aa kanske

dennas
4/27/18, 11:16 PM
#6

Läs om synkronicitet, t.ex. C-G Jung.

Annons:
Rosisa00
4/28/18, 1:00 PM
#7

#6 kan nog vara något sånt antar jag

Upp till toppen
Annons: