Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1174 ggr
Sagaliten
4/12/18, 1:15 PM

Att ”astralt” kontakta och förmedla till en annan person?

Tanke/ Fråga/Fundering Jag skulle vilja förmedla ett budskap och healing till mitt ex. Vi har ingen som helst kontakt och jag kommer inte heller att kontakta honom för detta utan det jag vill göra är att typ astralt ta kontakt och förmedla budskapet och heala de sår som vi båda bär med oss från separationen. Det handlar bara om värme, kärlek, omtanke och läkande. Jag känner att jag utifrån mina förmågor har en skyldighet att även försöka heala honom när jag gör denna ritualen. Nu är jag väldigt nyfiken på vad ni tänker kring detta. Tror ni det är möjligt och i så fall har ni tankar eller förslag om hur det skulle kunna genomföras? Tacksam för alla tankar och funderingar.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
dennas
4/12/18, 6:08 PM
#1

Vilken fin tanke!

Tänker spontant två varianter:

Antingen att du i ditt arbete låter något symbolisera honom, något du har kvar och som betyder mycket, eller att du i din healing ser till att läka grenarna i dina sår och det som växer där, han inräknat.

Sen är det ju många som brukar fundera över huruvida man får hjälpa nån som inte har gett sitt medgivande, men den knuten går nog att lösa på många olika sätt. En bön över nån brukar inte vara lika kontroversiell. Fast personligen tänker jag att hjälp och läkning till andra inte är värre än att hålla upp dörren åt nån - utan att be om lov. :-)

Lycka till!

Sagaliten
4/14/18, 12:08 PM
#2

Tack för idén att ta något som representerar honom. Kan nog vara bra. Och ja, jag har tänkt på det också att göra något med någon utan godkännande, men vet att det gjort mer skada att ta kontakt för att be om tillåtelse plus att han inte tror på ”hokuspokus”. Är över 10 år sedan separationen men bandet från honom till mig är så starkt att kan känner hans smärta och vet mer än jag kanske borde. Som ett öppet fönstren. Jag var den som bar honom under vår relation och tror det är det som gör att det stannat kvar. Att han fortfarande egentligen är beroende av det trots att jag inte finns där. Men vill att han ska veta att jag förlåter och vill hjälpa honom förlåta sig själv. Vill inte att han ska fortsätta må dåligt om jag har möjlighet att förändra det för honom. Och sen tänker jag att om man ber om universums och kanske änglarnas hjälp så kommer universum förmedla det på bästa tänkbara sätt till honom. Och anser de att de inte skulle göra gott så skulle det ju inte heller förmedlas vidare. Men visst ska man vara försiktig när man ska ”rota” i andra, men tänker också lite att sålänge man vill dem gott och vill det högsta bästa för personen så kommer det ju inte bara annat än bra för personen. Men man ska nog se till att verkligen tänka på hur man förmedlar det så att det inte blir på ett sätt som är mer för mig än för den personen eller hur man ska säga

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

dennas
4/15/18, 8:16 AM
#3

#2

Tycker fortfarande att det är en fin tanke som du har, men det du skriver i #2 får mej att tänka tvärtemot en sak som jag skrev ovan: inte sända ut nåt i "grenarna" utan tvärtom, klippa alla band! Om han blir "befriad" från dej, så får han chansen att läka, och även du. Också att du själv släpper taget, så att han inte eventuellt är fången i ditt tankenät. Vet inte om jag beskriver tillräckligt bra. Men vad jag menar är att om du tänker mycket på honom och har starka känslor (skam, ånger), så kanske du omedvetet binder honom till dej.

Tänker annars att du verkar ha tänkt igenom detta noga, och du verkar observant på din intention och eventuella egenintresse. :-)

Upp till toppen
Annons: