Annons:
Etikettallmänt
Läst 1730 ggr
isamil03
2/27/18, 4:26 PM

Nybörjare

Hej, jag har vart väldigt intresserad i häxkonster på länge och tänkte att jag vill sätta igång nu jag har bara några problem. Jag vet inte vad jag ska börja med!? Jag ska på prao snart och det skulle vara kul om jag kunde praoa i en häxbutik men jag hittar inga i stockholm och allt jag söker på på internet vet jag inte om det är bra information och jag är bara väldigt förvirrad. Snälla kan någon hjälpa mig?

Annons:
Valkyrija
2/28/18, 4:53 PM
#1

Kristallrummet ligger i Stockholm. Kolla med dem Vad gäller prao :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

DaniellaPetersson
5/9/18, 5:54 PM
#2

Vattumannen och Kristallrummet är två av mina favorit häx butiker i stockholm :)

NiklasTyreso
5/9/18, 9:16 PM
#4

Dennas sidospår om nordiska traditioner: intressant men ett faktafel finns i beskrivningen av att förr dog folk oftast hemma till skillnad från nu. Det stämmer inte, för 9/10 av alla döende idag 2018 dör i hemmet med hemsjukvård eftersom de dyra sjukhusen har nedmonterats. Det faktum att de flesta som avlider dör i sitt hem ger oss på nytt en grogrund för att utveckla folkliga ritualer och traditioner hemma när någon dör. Andliga upplevelser är ju vanliga för de som sitter med den döende, så ritualer hemma kring eller efter dödsfallet kommer nog bli vanligare igen, ex för att hjälpa den döendes ande vidare och rena hemmet efteråt.

dennas
5/9/18, 9:20 PM
#5

#4

Bortsett från att vi är på fel tråd, så har du intressanta tankar!

dennas
5/10/18, 1:48 PM
#6

#3

Kanske skulle förtydliga att jag menade stickspåret som en alternativ prao, eftersom ovan nämnda affärer är mer esoteriska/ new age-inspirerade  än direkt "häxiga".

Annons:
Upp till toppen
Annons: