Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2522 ggr
Tiktak697
2018-02-23 10:09

Voodoo frågor funderingar

Ja jag är inte intresserad av att utöva de men undrarom det finns här i Sverige eller någon som utför och utövar det , jag har lite frågor till er. Är de verkligen på riktigt ? Har ni utövat de och fått resultat och sätt det är de så pass existerande verkligen ? Jag tror på högre makt änglar är lite medial själv men inte alls så utväxlad som jag kunnat vara. Men vioodoo är de verkligen en verklighet vill bara höra finns de här som kan använda sig av det. Och om man goooglar finns de ju enstaka som säljer sina tjänster någons som provat . De känns så powefullt de där . Skulle vara kul stt hörs vad ni vet /kan för att se vad det är

Mvh Tiktak

Annons:
dennas
2018-02-23 16:44
#1

Har du tittat här:

https://voodoo.ifokus.se/about

Tiktak697
2018-02-24 18:32
#2

De svarade inte på mina frågor vill få en mer personlig kontakt och berettelse av någon

Mvh Tiktak

[Santeria]
2018-03-28 18:43
#3

Jag tror inte att du kommer att få så många utförliga svar inom ämnet Voodoo eftersom det är förknippat med filmens värld och föreställning om spänning och dramatik.

Men för att svara på dina frågor så ja det fungerar men det handlar hela vägen om helande och avsikten att rena från ont inte föra ont till annan människa.

Det förekommer ritualer som är avskräckande för oss som ägnat år åt det här, det förekommer ritualer där man tar andras liv både djur och människa , barn eller vuxen  men ägnar man sig åt äkta Voodoo då vet man och har fått med sig kunskap och kraft , att det hela går ut på helande men också bevis för kraften i samhället att fungera.

Man tar inga liv, man vårdar alla liv på jorden stora som små, man utför inga ritualer i avsikten att skada andra däremot kan man behöva beskydda sig själv men det är fortfarande utanför gränser som gör skada på annan människa och djur.

Du  frågar om det fungerar ? ja det gör det men alla behöver ha eftertänksamhet i ämnet innan man ger sig in på för det här är allvar och inget man leker med.

Nej du kan inte skada annan person utan kunskaper om hur Voodoon fungerar däremot kan du fundera och skapa dina egna demoner i din egen vardag.

Vi finns här i Sverige men få av oss har ursprung i landet och vi är väldigt få som utövar den konsten av magi och framför allt så syns vi inte men vi verkar för det goda som Voodoon står för och det är det absolut viktigaste .

Bappho
2018-04-02 14:32
#4

Voodoo är en tro och är väl lika "på riktigt" som alla andra trosriktningar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2018-04-02 17:32
#5

Voodoo är ju en religion, det är alltså ganska konstigt att fråga om det är "på riktigt".

[Santeria]
2018-04-06 17:48
#6

Jag vet ej om jag ska slita mig med frågan om det är på riktigt ?

Tro, ett vacklande ord utan säkerhet så som inom kyrkor finns tro men praktik infinner sig inte i deras ritualer.

Nej Voodoo eller Voudu handlar om att förverkliga sig själv, det är inte en tro, det är ett levnadssätt att ta efter inom helande och energi för alla hjärtan.

Inget konstigt, inget mysko enbart renlevnad nåt ni Häxor borde känna er hemma vid i era ritualer.

Tror ni på er själva ?

då borde ni ha insikt i Voodoon , om inte så kan ni absolut inte räkna er till en äkta Häxa för en äkta Häxa tvivlar aldrig på sin uppgift hon / han lever ut  och har full tilltro till det hon gör i alla sammanhang.

Annons:
dennas
2018-04-07 08:22
#7

#6

På vilket sätt handlar voodoo om att förverkliga sej själv? Jag trodde  att voodoo handlade om att låta andarna arbeta genom en själv,  och så trodde jag att självförverkligande är en tämligen modern företeelse…

Min personliga upplevelse är att tvivel inte alls står i motsatsförhållande till tro. Ibland rent tvärtom. En stark tro kan uppstå ur ett tvivel och ett tvivel kan också stärka ens tro. Men visst ett tvivel kan ju också få en att överge sin tro…

Völse
2018-04-07 11:55
#8

#6 Vad är det för rappakalja? Hur utför kyrkan ritualer utan praktik? Hur menar du att Voodoo står för renlevnad och självförverkligande? Voodoo är som sagt en religion och bygger följaktligen på tro. Varför skulle häxor ha insikt i det och hur kan du bedöma vem som kan kalla sig "äkta" häxa?

Sommarek
2018-04-09 10:23
#9

Väntar med spänning på riktiga belägg för vad en "äkta häxa" är.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[stass]
2018-05-10 14:30
#10

#den diskussionen….igen….

Sommarsvalka
2018-12-01 19:08
#11

Jag vet att det är sant för jag har blivit utsatt för det. Och nu behöver jag hjälp att bryta voodoon som jag har utsatts av. Finns det någon som kan hjälps mej? Killen som ville hämnas på mej använder en voodoo docka för att skada mej.

ksand
2018-12-27 10:00
#12

#11 av: Sommarsvalka. . De använder ofta  Kundalini , lägg ut fallet till världsordningen, granskar svenska religionsutövare

NiklasTyreso
2018-12-27 14:18
#13

I Sverige har de flesta, bra utbildning om vetenskaplig metod och tankesätt, genom skolan och det gäller även häxor. Svenska häxor förstår att om man utför en ritual (orsak) och ser ett tydligt resultat (utfall/resultat) då går det ändå inte att ta som ett bevis på att det fungerar. Man väljer att tro, inte veta, att det fungerar för man ser orsak och verkan. Den vetenskapliga invänder att det inte finns några bevis för hur (verkningsmekanism) det fungerar och inte heller bevis för att resultatet bara berodde på slumpen. Min mormor fick bara 6 års skola på landet och hon uttryckte sig på samma obildade sätt, att hon såg, erfor och visste att det övernaturliga fungerade. Hon uttryckte sig lika säkert som fattiga outbildade människor gör i fattiga länder idag. Vi som har mer utbildning väljer oftast att säga att vi tolkar det vi ser fungerar, som något vi kan tro på men inte kan bevisa. Det är ingen lek, inget rollspel och inget lajv. Vi utför de andliga ritualer, sedvänjor och bruk för att vi ser att det ofta ger resultat, resultat som stärker tron (men inte vetenskapligt vetande eller bevis).

Annons:
ksand
2018-12-27 20:38
#14

 Det finns som sagt vägar gå på : beställa sittningar av spiritister från andra länder, undvika sverige. Jag har egen erfarenhet och det ger verkligen resultat får veta vilka de är!

NiklasTyreso
2018-12-29 17:53
#15

#12 ksand, kundalini är inget som används i traditionell voodoo. Kundalini är ett hinduiskt konceptet.

[stass]
2019-01-04 02:06
#16

TS hur vet du att det är genom en docka och voodoo? Har han fått fatt på personliga spår av dig till avbilden (dockan)? Är människan en initierad voodoo präst? Eller självutnämnd (det sistnämnda är bättre) #14 jag kan hålla med om att man ibland behöver utomstående hjälp. Man är inte alltid förmögen att hjälpa sig själv, så är det inom allt i livet. Min erfarenhet är dock att det esoteriska är en helt annan business i andra länder där man vill tjäna stora pengar genom att berätta för folk hur förbannade de är. Finns såklart många duktiga också, pålitliga människor. Men även många scharlataner.

Sommarsvalka
2019-02-09 16:08
#17

Stass, denna kille som har gjort svart magi på mej är en satanist som är intresserad av det ockulta. Jag vet att det är en levande människa vi pratar om inte en död. Han har skapat en voodoo docka just för att hämnas eller bryta ner mej. Han var ju min förra granne så han har ju spelat dektetiv och kollat när jag har varit i tvättstugan och har tagit kroppsvätska eller hår och har genom det fått jättemycket makt över mej. Han är andligt mottagen och jag med. Jag har varit i kontakt med en häxdoktor och han såg att det finns en så kallad länk mellan oss två och genom dockan så har han jättemycket makt över mej. Han kan göra vad som helst genom dockan som jag känner. Han har även skrivit ut ett helkroppfoto på mej från min fb. Han kan till och ta på mina intima delar geonom dockan. Han har tillverkat denna docka när det var fullmåne han är duktig på sånt här det är säkert inte första gången han gör sånt här. Och jag har inget beskydd och är bara mottaglig för allting han gör på dockan. Jag kan till och med åka utomlands och jag känner hur han tar på mina intima delar. Han har även invigt den med vigvatten. Han är mycket ung störd man som är en sexmissbrukare och som har suttit inne på en anstalt för sitt tvångsbeteende förförjelsemani besatthet som han har. Hur vet jag detta jo för jag är medial själv och får bilder uppe i huvudet och grannen berättade ju om denna kille och det visade sej ju att jag hade rätt. Jag funderar på om jag ska kolla hur satanister och deras ritualer hur dom gör. Detta måste få ett slut.

NiklasTyreso
2019-02-15 00:16
#18

Sommarsvalka, du har ju skrivit samma sak gång på gång i olika trådar. Skaffa dig en form av beskydd som du tror på och tycker fungerar för dig. Du har upplevelser du tycker är obehagliga av att någon tar på dig och anser att du medialt vet vem det är. Är det verkliga andliga problem, se till att läsa på och skaffa ett andligt skydd som du tycker fungerar. Ta kontroll över din situation. Är dina mediala intryck mer som obehagliga inre bilder (dina egna) än andliga, då kanske du kan vara hjälpt av en samtalskontakt med någon som är bra på hur man hanterar jobbiga påträngande tankar, inre bilder eller sensoriska kroppsupplevelser på kroppen. Ingen vill leva med upplevelsen att någon osynlig tar på sin kropp. Jag tror det är dags för dig att göra något åt det och skapa en trygghet för dig själv.

Upp till toppen
Annons: