Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3399 ggr
Wilyamna
1/20/18, 9:26 PM

Energier i skogen?

Hej alla häxor, Jag är ny på ert forum men känner mig väldigt nyfiken på ämnet och har lite funderingar som jag gärna vill fråga om. Sedan ett par år tillbaka har jag utvecklat min medialitet men det har funnits med sedan barnsben. Jag har god kontakt med mina guider och får lätt kontakt med andra själar som är på andra sidan. Så min öppenhet har vuxit de senaste åren. Nu märker jag även av när jag är ute i skogen hemmavid att jag är inte själv utan att andra "väsen" är nyfikna på mig. Jag har även hittat en glänta i skogen som jag tycker är kraftfull och jag har en dragning dit. Nu funderar jag mycket på om jag vågar sätta mig i meditation på platsen men vågar inte riktigt då jag inte vet om det bara är "goda" ting som jag kan komma i kontakt med eller om det även kan finnas något mörkare där också? Jag har en väldig respekt och en rädsla mot krafter som kan skada mig eller någon som står mig nära. Ringen som häxor brukar sätta upp före ritual är det för skydd? Vill även tillägga att platsen är speciell i form av träd som är skruvade, många björkar som "Y" och fullvuxna. En del även döda unga träd men även väldigt stora och gamla tallar. Platsen känns som moder jord :) Har någon av er här på forumet något tips till mig??

Annons:
Kaninen Florian
1/20/18, 9:31 PM
#1

Låter spännande xD! har tyvärr ingen aning, men om du gör det, skriv gärna hur d gick:D

Naznaz
1/20/18, 9:33 PM
#2

Hej!

Det är väldigt intressant inlägg🙂

Kram/Naznaz

dennas
1/21/18, 3:39 PM
#3

Låter spännande. Är det vanliga björkar eller såna som naturligt vrider sej? Hur tolkar du de döda, unga träden? Mår tallarna bra? Verkar träden sjuka eller endast speciella? Några frågor att fundera över.

Du har hittat en plats som känns kraftfull, men är lite orolig… Jag tänker att du mycket väl skulle kunna meditera på platsen och känna av den. Tror inte att det direkt skulle kunna skada dej.

Hoppas att några av våra "skogsmullar" också svarar dej, men under tiden tänker jag att du skulle kunna söka på forumet, för det har skrivits om liknande upplevelser.

Bappho
1/21/18, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ibland kan det vara själva rädslan som kan vara ett problem. Kan vara bra att komma över den först.  Skulle inte personligen känna mig rädd för att göra en sån sak om inte alla varningssignaler signalerade med stora röda bokstäver, stopp och stanna. Men så verkar du ju inte känna :-D

Ibland hittar man platser där många träd har utväxter, vrilar och häxkvastar. Enligt folktron så sa man att sånt berodde på att det fanns osynliga stråk där, vitterstråk av den mer destruktiva sorten. Har en sådan plats jag besöker ibland. Hittade den först genom en "syn" jag hade. Jag gick förbi och såg plötslig tjock rök på låg höjd som drev framåt. Var helsäker på att det var en skogsbrand, så mycket var det. Det pågick i ett par minuter och jag hann få riktig panik, men så var det plötsligt borta som i ett trollslag. Det fanns inte ens ett uns av rökdoft kvar. Förstod då att det måste ha varit något annat så jag stannade och undersökte platsen och alla träd hade tjocka knotiga vrilar på sig överallt och typiska häxkvastutväxter på grenarna. Ibland brukar någon vissla en melodi när jag passerar platsen. Då jag lärt mig att man ska vissla samma melodi tillbaka så gör jag det varje gång, för får man ett svar vid tre tillfällen så är det ett väsen som är villig att tjäna dig, ingå en pakt med dig. Den svarar dock aldrig. Inte hittills i alla fall. Hur som helst, jag är inte direkt rädd för platsen men jag skulle inte gå dit och be om hjälp i uppbyggande syfte, möjligen då i det motsatta. Bifogar en bild där jag besöker platsen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
1/22/18, 9:04 AM
#5

Tror det är mest wiccaner som drar upp en ring, men ja, den kan absolut användas som beskydd om du känner att det gör dig bättre till mods. Den kan man dessutom "modifiera" så att du bestämmer själv om den ska hålla alla ute eller "bara" sådant som kanske inte har helt goda avsikter. Min magkänsla är dock att du nog inte behöver bekymra dig; enligt min erfarenhet är det mycket lite i naturen som oprovocerat skadar en. Om jag någon gång blir osäker brukar jag fråga om lov, både att gå in i området och att, till exempel, meditera där.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Wilyamna
1/22/18, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej, Tack för alla svar ❤️ Skogen består mestadels av tallar och marken är täckt av grön mossa, det finns även väldigt mycket svamp på hösten. Platsen som jag hittat har även några björkar men de flesta är delade med två stammar som en Y form. Den omringas av unga granar som växer i klungor och när de vuxit upp kommer de nästan bildat en naturlig cirkel. De fullvuxna träden ser friska ut och vissa tallar gamla, ingen svamp, vrilar eller häxkvastar. Men de växer liksom snett eller som ett S vissa träd, de unga som inte klarat sig kan bero på att skogen är tät eller att rötterna inte fått fäste ordentligt. Skickar med en bild på hur några av träden har vuxit eller som på vänstra bilden att två träd har "ramlat" ihop och bildat en ingång eller port av något slag. Tycker det är många "underligheter" på ett och samma ställe för att inte vara något magiskt :) Jag har letat efter en plats att göra mina full & nymåne ritualer och vill gärna använda platsen till det. Jag laddar mycket energi ute i naturen och bara älskar den ❤️ Rädslan består mycket av alla upplevelser som barn när jag såg saker jag inte kunde förklara och att de kunde dyka upp var som helst. Eller så har jag kanske gjort något dumt i ett tidigare liv, vem vet??

Annons:
Wilyamna
1/22/18, 12:12 PM
#7

Bappho, vad häftig plats du verkar ha hittat i skogen och med den röken låter det som att du bevittnat något magiskt 😊 Vad spännande om de skulle svara dig vid något tillfälle. Sommarek, ska prova att sätta upp en cirkel och se om jag känner någon skillnad 😊

trollmannen
5/10/18, 3:30 PM
#8

Vilken vacker plats. Känns speciell. 

Finns inget att vara rädd för. Naturväsen, naturvarelser är alla underbara och fantastiska. Bara sitt ned på platsen, sitt gärna på stenen med handflator och fötter i kontakt med stenen. Stenar ger lugn och kan jorda väldigt bra. Sen bara att snacka med dina goiga naturväsen runt dig. Gaias allra närmaste.

Knytt, troll, Jättar, alver, älvor, drakar, alla är underbara vänliga goingar. Även de som inte pratas så vänligt om, som satan, djävulen och mörka gudinnor, jag går med dem med, och de är alldeles underbara de med, naturväsen med Gaias hjärta.

Det är människor som är hemska att förstöra naturen, hugga ned träd och vara själlösa. Men goingarna är det bara att omfamna.

NiklasTyreso
5/11/18, 1:21 AM
#9

Jag uppfattar inte alla väsen som vänligt sinnade. Att ha ett beskydd eller en strategi om det inte verkar bra kan vara klokt. Att passivt meditera och känna av en plats är nog inte provocerande för några väsen. Att fysiskt förändra en plats eller att sätta sin andliga prägel på en plats/skapa energiminne genom ritualer etc det är nog mer provocerande för vissa väsen.

[Vianca]
5/19/18, 2:12 PM
#10

Man känner fort av om det är en bra energi plats. Har en skogsglänta omgärdat av stora granar. Dit jag brukar gå och finna ro. Känner av flödet i granar som jag kramar om. Vissa platser som man hittar, som känns / ser annorlunda ut än omgivningen. Använder jag en trä klyka, som man letar efter vatten ådra. Om den ger utslag så finns så kan det vara en energi plats. Äldre Sten läggningar kan uppvisa samma tendens. De är inte lagda för ro skull, så ut och leta i sommar.

NiklasTyreso
5/19/18, 11:44 PM
#11

Det bor dvärgar och alfer i vissa stora stenar, särskilt sådana där folk förr satte ut mat eller offrade i skålgropar.

RosaKatten
7/3/18, 1:01 PM
#12

Gammalt inlägg visserligen, men är nyfiken på hur det blev. Har du mediterat på platsen? Man ska vara noga med att skydda sig. Jag brukar alltid slå en cirkel vid magiskt arbete och be om beskydd, och bjuda in ljus och kärlek. Så länge dina intentioner är goda tror jag inte att någon skulle ta illa upp. Om det är negativ energi i området kommer du att känna det.

Dioramabyggare
7/14/18, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#4: hur ser sådana  där "häxkvastar" ut?

Några gånger närjag varit ute i skogen och sysslat med geocaching har jag både kännt av starka energier på flera platser, och sett en hel del märkligt formade träd. Märkligast av alla är detta, tycker jag:

Annons:
skogsbergs-anna
10/4/18, 9:38 AM
#14

Känner igen det där med rädslan. Jag har en förmåga att fega ur, men de gånger jag stannat o känt in hela budskapet eller stannat hela "resan" har jag fått så mycket mer ut av det. Man ska såklart lyssna på sina signaler men om det är obefogad rädsla kan man vinna mycket på att våga stanna. Att få lära känna väsen är en rikedom (för mig i alla fall).

Gör hellre fel än inget alls.

misswolfi66
10/9/18, 5:18 PM
#15

Verkar vara en oerhört spännande plats. Om du känner dig osäker kanske du kan ta med något beskydd tex kristaller?

Upp till toppen
Annons: