Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1364 ggr
[stass]
2018-01-06 19:20

Bibelmagi

Hej på er och god fortsättning!

Jag har har haft blandade resultat av användning av bibelverser, är det någon mer här som använder sig av det?

Går också att spå i bibeln, någon som provat?

Har en alldeles utmärkt liten bok av Draja Mickaharic som heter Magical spells of the minor Prophets som väckte mitt intresse för några år sedan. Den är dock rätt enspårig om än användbar.

Någon som har några fler boktips på lager, ideèr eller funderingar rent allmän kring ämnet?

Annons:
NiklasTyreso
2018-01-08 20:00
#1

Vissa trummar på sin trumma för att komma i kontakt med den stora anden eller andra delar av andevärden. Jag läser psaltaren istället, både för att knyta an till (min) Gud och vissa psalmer för vissa syften för särskilda syften. Ställer man en specifik fråga kommer man på ett bra svar efter en stunds läsning. Man kan bli mer spiritistiskt öppen genom läsning, men även beskyddad. Psaltaren läses i olika religioners traditioner i dagliga portioner som motsvarar dagens datum i månaden, vilket gör att den kan användas som ett horoskop om man går efter månkalender.

Idag är många häxor polyteister, men bara för 100-150 år sedan var det många kloka gummor och kucklargubbar som både trodde på folktrons väsen och traditioner samtidigt som de var kristna, utan att de såg någon konflikt i detta (så var min underbara  mormor).

[stass]
2018-01-11 14:41
#3

#1 och #2 tack =)

Hittade den här på Youtube med, finns även en del 2 för dom som är intresserade

Upp till toppen
Annons: