Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1563 ggr
Tigeröga02
12/18/17, 10:35 PM

Vill inte skada någon

Hej, jag behöver verkligen hjälp…häxkonsten är inget nytt för mig då jag har läst flertal böcker och hållit på med det i 3 år trots det går jag bara i 9:an. Jag behärskar definitivt inte några avancerade spells och men klarar alldaglig simpel magi såsom kärleksspells och och skyddspells. Nu till problemet, jag började i en ny skola förra året och har tagit mig bra in i gruppen men det är en tjej som är allmänt spydig och dryg emot mig och sista dagarna har det eskalerat. Hon verkar inte bry sig ett skit om hur jag mår och ordet ”sluta” verkar inte finnas i hennes ordförråd. Jag vill ge igen på henne men inte något hemskt som att göra henne sjuk eller skadad, jag vill ge henne dåligt samvete över hur hon behandlar mig och även fler i klassen då det inte bara är jag som är utsatt. Har ni några förslag på vad jag ska göra? Klarar inte av att hon trycker ner mig och andra.

Annons:
Sommarek
12/19/17, 9:07 AM
#1

Gör en sökning (antingen här eller på google) på "mirror box spell".  Den skickar helt enkelt tillbaka all skit till avsändaren, så att hon bara får på nosen om hon gör något mot dig, annars lämnas hon ifred.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Mortiscia
12/19/17, 10:51 AM
#2

Det här är inte ett ärende för magi utan för skolledningen. Du blir utsatt för mobbning och måste ta upp det med dina lärare och annars rektor om inget händer. Det är skolans skyldighet att få stopp på dessa trakasserier!

Tigeröga02
12/19/17, 10:35 PM
#3

Håller med dig Mortiscia att skolan ska ta tag i det men då dem inte har gjort det så ska jag försöka ta saken i egna händer

Mortiscia
12/23/17, 10:12 AM
#4

Vad säger dina föräldrar? Förstod du det där med "skyldighet", det innebär att ni kan anmäla skolan till Skolinspektionen om de inte gör något åt detta. Magi kommer inte att hjälpa, du måste se till att ta tag i dina problem på ett konkret sätt, och det första du kan göra är att gå till t ex skolkurator, skolsyster, din klasslärare/mentor, rektor osv och kräva att de tar tag i situationen.

Bappho
12/23/17, 11:22 AM
#5

Som mamma till två barn som blivit mobbade hela deras skoltid så kan jag säga att skolan inte alltid är något att förlita sig på. De var totalt oförmögna att göra något annat än att möjligen förvärra situationen för mina barn.  Magi kunde fixa saker i stunden och olika situationer, det var ett ständigt jobb, men i slutändan så här efteråt (mina barn är stora nu) så var inte det nog heller förstås. Ibland står man sig djävligt maktlös inför andra människors mindre trevliga sidor, trots alla lagar, rättigheter och skyldigheter. Det är min erfarenhet, andra har kanske upplevt bättre :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
12/23/17, 11:44 AM
#6

Ska kanske svara på själva frågan också. Tror inte jag hade valt hämnd då människor ofta inte reagerar på det där sättet man skulle önska, att de skulle lära sig och bli bättre om de fick smaka sin egen medicin. Händer oftast bara i moraluppbyggande filmer eller böcker. Om nu de andra är snälla och trevliga så skulle du kanske försöka göra den här tjejen mer vänligt inställd istället så att hela gruppen blev bra och balanserad. Någon sorts "honey jar", sötning?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
dennas
12/23/17, 12:03 PM
#7

Inget hindrar att göra båda saker samtidigt. Klart att skolan/samhället ska ta sitt ansvar, men precis som Bappho säger, så kan det vara mindre logiskt/rätt/moraliskt/mänskligt och mycket långsammare än man hoppas/vill/borde ha rätt till.  Och eftersom människans ondska oftast är obegriplig och orationell, så tänker jag att TS borde lägga mest krut på att stärka sej själv. Ibland står man inför att det enda man kan göra är att stå ut med skiten. Hur rätt man än har i sak… Önskar dej allt gott och att du finner en bra metod att förbättra din situation. Tror att jag själv skulle valt ett beskydd som tex speglar.

Upp till toppen
Annons: