Annons:
Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1663 ggr
Manutar
8/9/17, 1:56 PM

Trummbygge

Jag har för mig att en del härinne byggt sig en eller flera ramtrummor! Jag gjorde mig en ny för några dagar sen. Har en jag gjort tidigare för många år sen. Nu kan inte alls komma ihåg hur länge den torkade! Google har inte hjälpt. Hur länge jngefär har ni låtit trummor torka? Förstås beror det på temperatur och luftfuktighet osv men var det dagar/veckor? Är lite rädd att denna nya kanske är lite väl stram..

Annons:
Sebastian
8/9/17, 2:06 PM
#1

Hej! Va kul att höra att det är fler som bygger. 
Jag låter dem torka i minst tre dagar i rumstemperatur innan jag rör dem. Sen får de ligga still i upp till en vecka beroende på hur jag fäst skinnet. Använder jag träspik går det ju fortare än om man använder råhudsremmar. 

Är det vanlig svensk sommar (MAO regn) så kan du gått låta den ligga en vecka. Men det är mycket viktigt att du låter den torka i sin egen takt. Tillför du värme kommer den gå sönder.

Lycka till. 

PS. Det är ju obligatoriskt med bild hörru ;)

dragonstar
8/24/17, 12:15 AM
#2

Visa gärna en bild när du är klar. Gick kluves trummbyggarkurs 2011 gjorde min egen. Känns mycket mer speciell när man gjort den själv.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Manutar
9/7/17, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Till vänster är min trumma, som ni ser lite halvfärdig utan handtag. Till höger är en liten som jag gav bort i present. Båda blev jättebra, torkade fint och sjunger som bara den :) #1 Tack för ditt svar. Jag bor i Finland, här har vi liknande vanlig sommar :D

Manutar
9/7/17, 4:07 PM
#4

Oj, bilden kom in lite dumt och en bit kom visst utanför! Vet ej hur /om detta kan ändras så jag hoppas ni förlåter. Kan försöka sätta in en bättre bild senare.

Sebastian
9/12/17, 9:30 AM
#5

Vilka fina!

Upp till toppen
Annons: