Annons:
Etikettallmänt
Läst 1235 ggr
Manutar
7/20/17, 8:39 AM

Olycka av att inte utföra magi?

En bekant bad om hjälp några månader sen när många saker gick åt pipan på jobbet (ett gammalt caf'e) Jag trollade upp bla en renande och avskräckande golvtvättsblandning och sen något för att dra in gott och lite annat och gav personen instruktioner om när och hur den skulle göra för att få saker att bli bättre. Nu visade det sig att den inte gjort något av detta och det har bara blivit värre och värre, folk blir sjuka och en bröt armen helt plötsligt där, massa strul o jobbigheter och det mesta ramlar ner på min bekanta. Min fråga då är om det finns nåt gammalt skrock el dyl. som säger att påbörjad men inte avslutad magi ger dålig lycka eller nåt sånt? För det känns lite som så nu. Eller om nu själv märkt nåt sånt?

Annons:
Darkylucy
7/20/17, 8:54 AM
#1

om man använder magi kan det gå snett asså om det slår tillbacka på en beror på vad det är för typ av magi typ djusa magier slår sellan tillbacka effeter som det ska ge lycka. men svarta magier kan slå tillbaka som svart magi elller satnismen fins typ magi inom det voodo och så vidare

the darkynessLyssnar på musik

Manutar
7/20/17, 9:02 AM
#2

#1 Tack för svaret, men nu var det inte riktigt det jag frågade om. Och dessutom så ser jag inte själv på magi sådär svart-vitt men det är en annan diskussion.

Darkylucy
7/20/17, 9:11 AM
#3

behöver ej vara på grund av magien att dom fått otur i bland kan man få det vanligt eller om nån anan lagt en förbanelse över en. som för ett par år sen la nån en riktig förbanelse över mej effetr det har allt burgat gåt uttför så jag försöker hitta min inre styrka som tur har jag burgat hitta den igen jag vet att nån gorde en förbaelse på mej för ett par år sen. så sånt kan seriöst slå hårt

the darkynessLyssnar på musik

Darkylucy
7/20/17, 9:24 AM
#4

min förbanelse handlade om en grej på internet sen fick jag en förbaenelse över mej från ett annat land  ochså

the darkynessLyssnar på musik

Darkylucy
7/20/17, 9:29 AM
#5

oj typ för när jag var 29år för 5 år sen

the darkynessLyssnar på musik

-Aida-
7/20/17, 9:54 AM
#6

icke avslutad magi ger bara inget resultat.
Din bekanta kanske skulle behöva något som drar åt sig negativitet och ger positivitet, jag tänker på stenar. Man kan ställa diverse stenar i rummet eller bära en sten som omvandlar negativitet till positivt, tänker då på typ citrine eller trekantig bergskristall.
Man kan göra grids med många fler stenar för mycket större effekt om man känner för det eller lycko påse att bära med sig.

Annons:
Manutar
7/20/17, 10:15 AM
#7

#6 Tack för tipsen, jag har koll på hur en rening utförs. Nu menade jag ju att det magiska arbetet redan sattes igång och sedan avbröts, helt anna situation än att magin inte alls utförs tycker jag. Jag tror nog att det mest effektiva vore om min bekanta faktiskt Gjorde nåt övh för att saker ska bli bättre! :D Nu bad ju denne om hjälp och jag gav dem hlälp, men denne utförde inte sin del. Så finns det nån folktro om detta var frågan.

Manutar
7/20/17, 10:16 AM
#8

#6 Ursäkta jag läste slarvigt… icke avslutad skrev du ju o inte icke utförd.

NiklasTyreso
7/20/17, 11:08 AM
#9

Nu svarar jag inte på din fråga men… Din bekant kanske inte var seriös i sin fråga? Eller så orkar din bekant inte genomföra sin del. Bristande ork att hantera motgång, motgång är en del av livet, är ett depressivt symptom. Din bekant kanske behöver johannesört-te för stämningsläget och en yogakurs för att hämta kraft. Johannesört är kopplad till mycket folktro, bl a p g a att växtsaften färgar blodrött.

Manutar
7/20/17, 11:17 AM
#10

#9 Ja inte verkar denne värst seriös eftersom den inte handlat. Om denne ber om hjälp flera gånger så tänker jag efter ganska noga på hur mycket energi jag har lust att lägga ut .. :) Beror såklart på vad för hjälp denne då möjligen ber om.. Vad massa obedda tips man får ;) Men svar på själva frågan väntar o hoppas jag på.

Völse
7/20/17, 11:35 AM
#11

Jag har aldrig läst eller hört talas om att det skulle vara så. Men min känsla är samma som din. Om man ber om hjälp, någon ger av sin tid, kunskap och energi, och man sen bara kastar bort det, det kan inte förändra situationen till det bättre. Ett påbörjat arbete som inte avslutas är ju liksom öppet. Och om sen personen ifråga inte tror på kraften att förändra, eller respekterar ditt arbete, då blir det logiskt att det bara ökar. Nu blev det ett till långt svar på din inte-fråga, haha! Men det var en mycket intressant fundering, jag måste leta lite efter det. Hoppas på fortsättning.

Manutar
7/20/17, 11:55 AM
#12

#11 Just så känns det, att det liksom hänger öppet och möjligen bara dragit till sig uppmärksamhet av olika andar/ krafter.. Det gör ju allt magiskt arbete, skapar ringat på vattnet s.a.s.

dennas
7/20/17, 12:00 PM
#13

Har du eller din bekanta förtörnat en hjälpare i samband med att den bekanta inte utfört sitt arbete? Eller har du själv blivit så arg och sårad att dina känslor och energier påverkar situationen?  Jag har inte specifikt hört talas om att det skulle ge otur att inte slutföra, men tanken på att det skulle vara så känns vettig. Men jag har lite luddiga minnen, som jag hoppas kunna sortera och som leder i den riktningen…

Annons:
Manutar
7/20/17, 12:14 PM
#14

#13 Jag tänkte att man säkert kan hitta varningar om att inte förarga en häxa eller andeväsen man ber hjälp av .. Men jag är inte arg, blev väldigt förvånad när jag hörde att inget gjorts och aTT situtionen bara blovi sämre. Men att en hjälpare blivit avig…ja.. det ska jag utreda. Tack för tankarna.

Völse
7/20/17, 12:16 PM
#15

#12 #13 Intressant diskussion!

Völse
7/20/17, 4:22 PM
#16

Kom att tänka på gårdstomten. Han sägs ju vara en riktig suring som drar till gården om man själv är flitig och noggrann, och drar från gården om man är lat och slarvig.

Sommarek
7/21/17, 7:02 PM
#17

Jag har personligen aldrig läst något om att det skulle ge (mer) otur med oavslutad magi, men folktron i Sverige är ju ganska olik beroende på var i landet man befinner sig, och jag är hallänning, så bara för att jag inte har påträffat det betyder ju inte att det inte kan vara så. Det kan inte vara så att magin har tagit en oväntad väg, som (nu generaliserar jag) att den personen som skadade sig kanske inte skulle vara där av någon anledning och att det därmed skulle gå bättre för arbetsplatsen i stort…?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
7/21/17, 7:31 PM
#18

Nej, kan inte säga att jag erfarit det. Däremot kan det ju vara ett tecken på att personen verkligen behöver den sortens hjälp, att det är något mer än otur.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
7/22/17, 1:09 PM
#19

När jag gör saker som andra ska använda så ser jag till att mina "trådar" till de sakerna är kapade. För vad folk sedan gör eller inte, om de förstår instruktioner osv - det har jag ingen kontroll över (om jag inte anstränger mig för det, men då kan jag lika gärna göra allt själv).

Halvgjorda/halvdana arbeten gör jag aldrig, det är bara slarvigt och slarv kan naturligtvis ställa till det - det gör det i vanliga livet också.

Vad jag kan utläsa så är det i det här fallet någon som bett om "sårrengöring" och "plåster", låter bli att använda det och sedan förvånad undrar varför såret nu är svullet och infekterat,

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
7/22/17, 6:19 PM
#20

Nu är det ju egentligen inte svar på TS fråga, men ju mer jag tänker på det här desto mera slås jag av det i den bekantas fall rör sej om fortgående otur, som kanske eskalerar. Det kanske inte är ett resultat att den bekanta har fått otur, utan det är en fortsättning. Kanske hade det kunnat sluta upp, om den bekanta hade gjort det som ålåg hen?

Annons:
Bappho
7/22/17, 6:26 PM
#21

..och appropå Johannesört så är det god tid nu att göra beskyddande Johannesörtsolja :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
7/22/17, 8:44 PM
#22

Tack för era tankar!

#17 Nu bor jag själv i Finland och denna situation utspelar sig också här, så ännu vidare krets för olika folktro! Den som bröt armen var inte den första som blev utsatt. Det intressanta är att alltverkligen går ut å min bekanta, hen är den ända som kan behålla sin arbetsplats där och måste också göra de andras arbeten som blir utsatta! Jag tror det är min bekanta som inte borde vara där, men med det har jaig inget att göra nu..

#19 Håller helt med om att det är viktigt att kapa sin trådar som du sa och att jag inte har ansvar för om de som ber mig om hjälp inte utför sin del. Jag själv gjorde helt min del, lämnade inget arbete halvgjort och hade kunnat göra mer också om jag blivit ombedd.  Denna personen är en del av mitt liv också på andra sätt än bara som "kient". Tror inte denne var värst förvånad, mest verkade den generad och det var jag som blev förvånad.

Nu har jag inte hört nåt nytt och inte varit på platsen heller, vi får se hur det utspelar sig och om jag själv har nån roll i detta framöver.

Upp till toppen
Annons: