Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1904 ggr
lunaaa
5/12/17, 1:19 AM

Skumma händelser

Alltså jag vet att  detta kan låta löjligt eller falskt men det är det inte. Sedan jag var liten har jag upplevt mystiska saker, de som gjort mig riktigt illa eller väckt ett "hat" inom mig har alltid råkat illa ut. Något  traumatiskt händer dem de utsätts för vissa saker eller i värsta fall dör  (är helt seriös)  

Jag är inte ifrån sverige utan föddes i en liten by i denna by var det vanligt att vissa (oftast äldre) kvinnor offrade djur (oftast get eller fårhuvud eller höll på med det som västvärlden kallades för häxkonst. Många kvinnor i min familj håller på med detta. De flesta är dock döda. Men de såg&ser sig själva absolut inte som häxor då de förknippar häxor med ett skällsord. 

Jag har ofta drömmar som är återkommande och realistiska, ibland drömmer jag om saker som händer i verkligheten, jag kan typ bestämma mig för att inte gilla vissa människor (typ någon sorts energi grej) det känns inte bra i kroppen och oftast visar det sig att de inte är så goda som de verkar vara.  Har alltid varit nära naturen och djur dras lätt till mig, (inte hundar). Ett exempel är att  vi  hade en jätteskygg katt, denna katt var halvt förvildad och fräste på allt och alla. Men efter en månad så somnade den bredvid mig varje natt jag hade ångest. (lider av ständig ångest)  

känns konstigt att skriva detta. Pratar aldrig om detta då jag inte vill att folk ska se mig som.. tja.. galen. Men är det någon som känner igen liknande?

Annons:
Bappho
5/12/17, 5:56 PM
#1

Så här tror jag. Precis som synskhet brukar ärvas inom vissa släktled så kan den här gåvan/förbannelsen att skada gå i arv. Man får förvalta den och lära sig att kontrollera den och använda den klokt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Dragonmind
5/23/17, 3:01 PM
#2

Hej!

Det är ingen omöjlighet, att vissa människor står närmare det… lår os skalla det för det "andliga" för enkelhetens skull, och det kan visa sig på olika sätt.

 Själv är jag ganska pragmatiskt lagd, men tror på det övernaturliga och att det finns saker och ting som vårt rationella sinne inte kan förklara.
(jordnära med huvudet bland molnen) Jag tror att det finns en naturlig förklaring till det mesta, och ibland är den naturliga förklaringen att det är något annat något utöver det vanliga förståndet som är i gång.

Som din förmåga att ta till dig djur och andra varelsers tillit, att du känner av ifall någon är bra för dig eller ej, pålitlig eller inte.
Det kan å ena sidan "bara" vara att du är extra känslig för människors energier, extra uppmärksam utan att du egentligen inser det, eller att du har kvar samma förmåga som djur och små barn har som gör att de kan kommunicera utan ord men bara genom  att känna av och sprida känslor.

Själv vill jag inte påstå att jag har några "övernaturliga" förmågor utöver det vanliga, men jag är misstänksam av naturen och väldigt svår att lura, jag hör och ser saker som inte alla andra lägger märke till och jag har "sann-drömmar", vanligtvis enkla saker som mynnar ut i dejavu känslor.
Vissa av dessa saker skyller jag på överaktiv fantasi andra är svårare att bortförklara.

Jag tror på dig.

“Most witches don’t believe in gods. They know that the gods exist, of course. They even deal with them occasionally. But they don’t believe in them. They know them too well. It would be like believing in the postman.”
Terry Pratchett, Witches Abroad /Häxor i Faggorna

lunaaa
5/23/17, 10:59 PM
#3

#2 tack! Det är inte det lättaste att prata om sånt här och jag håller det helst för mig själv. Jag är extremt känslig för människors energier.

Upp till toppen
Annons: