Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 854 ggr
[Penemue]
2017-02-01 10:39

Om lyckobringande hartassar!

Med risk för att verka som en spammare… Men det är så himla kul att dela med sig :) Här en artikel om hartassar, det verkar långt krångligare än man kan tro om man ska följa de gamla häx-anvisningarna!

http://www.cyprianus.se/2017/01/31/om-lyckobringande-hartassar/

Annons:
Sommarek
2017-02-01 12:45
#1

Jag känner mig nog mer tursam om jag låter haren behålla sin tass, jag…  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Penemue]
2017-02-01 13:00
#2

Ja, det är nog bäst för alla inblandade parter. Och särskilt för den stackars haren!

Bappho
2017-02-02 09:49
#3

Det är inte helt ovanligt att rävar och lo lämnar en baktass när de ätit klart. Kan man hitta ibland.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2017-02-02 12:25
#4

Ja, jag menade ju klart att jag inte skulle drömma om att döda en hare själv, varken för tassens skull eller annat. "Hittegods" är en helt annan grej. Jag föredrar saker som är "givna" (som tapphorn), inte tagna.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Penemue]
2017-02-02 15:10
#5

Jag är själv vegetarian sedan mer än 20 år tillbaka så jag skulle inte heller kunna döda en hare för att ta tassen. Men så var det ju inte i de gamla svartkonstböckerna, där fanns det många hemska instruktioner!

Sommarek
2017-02-02 15:13
#6

Tur att mänskligheten kan utvecklas även där.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Bappho
2017-02-03 13:49
#7

Jag har hittat kvarlämnade hartassar mer än en gång så det kan ju vara så att det inte är så ovanligt, speciellt om man rör sig ute i skog och mark och kanske det ansågs extra turligt att just finna dem.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: