Annons:
Etikettallmänt
Läst 820 ggr
Cert
2017-02-01 10:33

Hur blir ni bemötta?

Hej alla ! =)

Jag har en fundering och är väldigt nyfiken kring hur ni på detta forum blir bemötta i olika sammanhang.  Främst inom svensk sjukvård då det är mitt lilla specialintresse just nu.
Vad har ni för erfarenheter av sjukvården relaterat till er tro och utövning?  (Eller är det fel uttryck?)

Må väl och ta hand om er och varandra
Mvh
Cert

Annons:
[Penemue]
2017-02-01 10:35
#1

Intressant fråga. Det har aldrig kommit upp i kontakten med sjukvården. Hur har du blivit bemött?

Sommarek
2017-02-01 12:19
#2

Tja, jag jobbar inom sjukvården och har aldrig direkt varit med om något i relation till att jag är varken häxa eller wiccan. Nu nämner jag ju inte det om inte någon frågar rakt ut, heller. Det enda jag kan dra mig till minnes är att någon en gång sa att "jaha, så ni tror att ni är häxor?" varpå jag fick rätta henne. Inget större drama.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

synesthesia
2017-02-01 14:25
#3

Ja, alltså, min läkare undrade över alla mina vårtor, men efter att jag förklarat att jag får en ny vårta för varje förbannelse jag kastar så blev hen tyst.

Skämt åsido, så har det inte varit aktuellt. Ingen har frågot något om min tro, och de gånger jag gått på läkarbesök med ett pentagram runt halsen så har inget frågat heller. :)

Bappho
2017-02-02 09:47
#4

Jag blev behandlad för smärtor på en klinik där man jobbar med kropp, psyket och själen samtidigt och hade en samtalsterapeut som var mycket inne på new age. Där blev det så att jag talade öppet om min tro. Mestadels var jag faktiskt ganska kritisk till min terapeuts idéer. Senare när jag skulle bli sjukskriven och läkare skulle skriva intyg så fick de tydligen för sig att jag led av någon sorts vanföreställningar, att jag såg småfolk och sånt. Inte så bra. Det lustiga var att min terapeut hade fötterna bra mycket ostadigare på jorden än jag. Slutade med att han fick stora rubriker i pressen faktiskt. Men jag gillade honom ändå. :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: