Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1038 ggr
[Penemue]
2017-01-31 13:24

En trollformel för att få ett magiskt mynt :)

Här är en gammal trollformel för att få ett magiskt mynt som alltid återvänder till sin ägare: http://www.cyprianus.se/2017/01/31/ett-magiskt-mynt-som-alltid-atervander-till-sin-agare/

Annons:
Loris M
2017-01-31 13:51
#1

Nu vill jag inte bli sån men jag undrar på vilket sätt är trollformeln användbar idag när det mesta betalas med kort och när mynt inte är värda något?

[Penemue]
2017-01-31 14:43
#2

Hahaha ja det var en bra fråga! Man kan ju hoppas att det är ett guld- eller silvermynt så får man ut nåt av det i alla fall ;)

Loris M
2017-01-31 15:31
#3

😃

synesthesia
2017-01-31 19:34
#4

Om vi tänker oss att formeln är ganska gammal så kanske myntet är ganska stort? Om det dessutom är i guld så är det kanske värt en del… Så om en blir kompis med Largus så kan en sälja myntet om och om igen och bli superrik!

Tror dock att jag skippar det personligen… :)

[Penemue]
2017-01-31 19:44
#5

Hehe du har nog en poäng där! Jag är alldeles för mörkrädd för att våga en sån grej, men det är lite kul kuriosa från vår gemensamma häx-historia :)

tarantass
2017-01-31 21:57
#6

Frågan är om man inte borde kunna slippa omvägen över både mynt och kort i denna elektroniska tid. Som att kunna köpa genom magisk manipulation av betalningsapparatens svagströmskretsar även om man har glömt sitt kort. Men det kanske man inte borde skriva, det kan ju lätt leda till ohederliga tankar.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
[Penemue]
2017-02-01 09:59
#7

Ohlala det låter som en helt annan typ av demoner behöver tas i tjänst då, typ olika virusprogram och spyware.

tarantass
2017-02-01 16:06
#8

#7: jo, jag vet att det finns demoner där också. ;) Men är den gamla magiska sorten helt handfallen inför elektronik? Jag vet trovärdigt folk som bestämt hävdar att de måste ha en omedveten inverkan på sådant, typ att datorer eller program går sönder eller stölddetektorer piper så ofta för dem jämfört med andra att sannolikheten för ren otur blir rätt mikroskopisk.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: