Annons:
Etikettallmänt
Läst 1108 ggr
ThatCuteThingie
11/21/16, 8:38 PM

hjälp snälla

jag har så länge jag kan minnas känt att någon står bakom mig. min mamma har berättat för mig att när jag var liten kunde jag ligga och gråta om nätterna och säga att någon var bakom mig . det är ingen bakom mig rent fysiskt . men känner en konstant känsla av att något står bara ett par cm bakom mig . det är ingen varm trygg känsla . det är skrämmande . vissa gånger känner jag det mer och andra mindre men det försvinner aldrig helt. det enda som hjälper är att ha en riktig människa bakom mig som kramar mig eller liknande . men vart jag än går vart jag än står så känns det som att någon är där ! ibland känns det så mycket så jag inte vågar vända mig om. har minnen sen jag var liten av att jag var helt övertygad om att någon stod vid min säng . det känns för väl för att bara vara lite paranoia . 

skrev detta i en annan grupp också men fick inga riktiga svar 

men snälla hjälp mig

Annons:
synesthesia
11/21/16, 10:02 PM
#1

Har du träffat någon läkare om det? Det finns en hjärnregion (temporo-parietal junction) som visats vara inblandad när en känner någon stå bakom sig (det är samma region som oftast är inblandad vid ut-ur-kroppen-upplevelser.)

Eftersom det pågått så länge och du inte har några fysiska men så är det säkert ingen fara, men det kan alltid vara bra att kolla upp!

ThatCuteThingie
11/21/16, 10:09 PM
#2

har varit på sjukhus och kollat hela kroppen och har en normal kropp allt fungerar precis som det ska ,starkt hjärta, starka lungor,  bra väl fungerande muskler och leder och alla blodprover ligger på bra nivå inget fel på mig fysiskt över huvud taget har mått dåligt psykiskt och gör från och till nu också men inget så som diagnoser

riella
11/21/16, 10:35 PM
#3

Har du någon aning om vad det kan vara som är med dig? Någon i familjen som gått bort när du var liten som vill passa på dig kanske.. Du kan ju prova att fråga vad hon vill..

synesthesia
11/21/16, 11:15 PM
#4

Vad bra! Tänkte mer om du pratat med någon om det? Det behöver ju absolut inte vara en diagnos eller så.  Det är bara det att allas hjärnor kan fungera lite olika, till exempel så är många färgblinda - det är inget fel på dem, det bara är lite annorlunda. Lägger bara fram förslaget att det inte behöver vara något övernaturligt, utan att den kan bara vara din hjärna som "spökar."

Joggan
11/23/16, 7:38 AM
#5

@ThatCuteThingie . 

Jag  läste om folk som hade liknande förnimmelser och fick bort detta genom en s.k. ISIS teknik (Entity clearing)

http://www.clairvision.org/knowledge-base/entities-faqs.html

NiklasTyreso
11/24/16, 8:25 PM
#6

Du har ju dina upplevelser och det är en del av dig och den du är, oavsett om du gillar det eller ej.

En variant är att du accepterar känslan och lär dig hantera den så att känslan inte rubbar dig ur (helt ur) din trygghet. 

Jo, att välja att tro att tro att någon god makt eller förmoder/fader går med dig är ett sätt att omtolka känslan och göra känslan mer positiv så du kan leva trygg trots din känsla.

Men, du kanske kan hitta andra sätt att förhålla dig till din känsla utan att förlora din känsla av trygghet.

Annons:
Sommarek
11/25/16, 9:27 AM
#7

Vad har du provat själv, förutom läkarundersökning? Har du provat att ta kontakt med det som du tror är bakom dig, eller bett den/det försvinna?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
11/29/16, 10:47 AM
#8

Sådär hade jag det också då jag växte upp, att någon alltid stod bakom mig, var jag än var. Ibland glömde jag av det för jag var upptagen med annat, men så fort jag blev ensam så fanns det där- som en skugga , kompakt och som följde mig. Denna skugga har aldrig gjort mig något illa under alla dessa år. 

Jag upplevde denne som obehaglig, men den gjorde som sagt, aldrig något illa. Jag sa till denna "skugga" att lämna mig ifred, jag fick upprepa det några gånger, men sedan lät den mig vara. 

Nu särskilt då jag diskar, (!) kan jag känna att det finns någon som går förbi mig ibland bakom mig, men  jag är  inte rädd längre. Det är nog rädslan som är ett problem, inte själva "skuggan".

U R us

ThatCuteThingie
12/3/16, 2:56 PM
#9

är inte rädd för skuggan men den ger ut en obehaglig kännsla

ThatCuteThingie
12/3/16, 2:56 PM
#10

är inte rädd för skuggan men den ger ut en obehaglig kännsla

Upp till toppen
Annons: