Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1109 ggr
Ghosthunter
2016-10-26 13:00

Tunnare?

Stämmer det att gränsen mellan våran dimension och andra dimensioner är tunnare på natten, än på dagen, och vet något varför det är så?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Sagaliten
2016-10-31 06:52
#1

Utifrån vad jag läst så ska det vara antingen att slöjan är tunnare, eller enligt vissa helt lyfts, under witching hour (dvs mellan 3:00 och 4:00) och/eller att de är som starkast och mest aktiva då. Och även att magi som utövas då är mer kraftfull. Andra menar att det är under hela natten eller under mörkret. Varför vet jag inte och tror personligen att mycket ligger i vad man själv väljer att tro kring det. Och även dagen i ära så ska samma fenomen finnas under halloween, så natten mellan 31 okt och 1 nov.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Bappho
2016-10-31 10:29
#2

Kan ju vara så att våra sinnen är mer mottagliga då. Men absolut ingen regel. Man kan ha upplevelser alla tider på dygnet.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ghosthunter
2016-10-31 11:52
#3

Ja det är Shamain….av irländskt ursprung, som tror att det är som tunnast inatt!

Jag är också lite inne på Bappho´s svar här, att man är mer mottaglig under natten. Vi stärker våra sinnen i mörkret och dessutom är det ju ofta tystare under natten också. Det också är därför spökjakter är att föredra på natten.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: