Annons:
Etikettnyheter
Läst 1047 ggr
dennas
9/14/16, 5:54 PM

Torde väl vara ovanligt?

Annons:
Maria
9/14/16, 6:20 PM
#1

och ytterst olämpligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agafia
9/14/16, 6:40 PM
#2

Så otroligt oproffisionellt .

Sommarek
9/15/16, 8:29 AM
#3

Jag kan på ett sätt applådera viljan att se utanför det vanliga "den är psyksjuk, medicinera bort"-tänket, för ibland är det smärtsamt tydligt att en person faktiskt inte är sjuk, men att enbart göra det för att blanda in sin egen tro är bara patetiskt och oproffsigt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

dennas
9/15/16, 10:14 AM
#4

#3

Tänkte också lite i den banan. Att man kanske ibland har lärt sej en sak, men att man vet en annan…

Har i mitt arbete träffat folk som säger sej se spöken, men där man i sin yrkesroll förväntas säga att spöken inte finns. Ibland känns det så avigt, som att man inte vill tro på den andra personen. Men å andra sidan blir alternativet näst intill ohållbart, tyvärr. Att  följa deras påståenden kommer bara att leda till värre situationer. (Ändå jobbar jag inte med sjuka människor.)

Joggan
9/16/16, 7:14 AM
#5

Visst är det intressant med tanken på att nästan alla inom ursprungsbefolkningen precis detta tror och också hantera sådana problem med succé alltså att driva ut entiteter vid psykisk ohälsan!
Jag skulle ser den som satsa på med sin egen hälsan, liv och själ att det är inte en onda entitet son orsaka ohälsan. Dessutom blir det vanligare i USA och Australien att hantera psykiska ohälsan exakt så där… man kolla bara på David J Hufford (University of Pennsylvania) och hans arbete. ..men visst om sjuksköterskan och hennes man var professionella den frågan är öppet..

Upp till toppen
Annons: