Annons:
Etikettallmänt
Läst 2517 ggr
Saris89
5/29/16, 5:18 PM

Djävulen

Hej allihopa. Vet inte om jag har lagt detta i rätt grupp. Ber om ursäkt i förväg isåfall. Att göra en deal med en ängel? Demon? Djävulen. Har du gjort det? Hur gick du tillväga? Måste de vara natt? Räcker det med att skriva ett brev o bränna? M.m jag har massor av frågor. Jag har hört massa olika saker så jag tänkte jag lägger upp det här istället. Mvh

Annons:
Mortiscia
6/18/16, 4:30 PM
#1

Först: detta kommer kanske inte att ge så många svar tyvärr men iaf en beskrivning av hur jag gick till väga. Jag försökte mig på ett kontrakt med en demon i mina tonår, minns inte vilken av dem men en av de mer kända iaf (typ Belzebub säkert). Jag skrev kontraktet i mitt eget blod och brände det under en enklare ceremoni. Jag tror inte det måste vara natt, då var det kväll iaf, mörkt ute. Resultatet var inte slående men det var iaf inget nederlag heller. Jag tror man måste vara fokuserad på vad man vill åstadkomma, fokusera sin energi och tankekraft osv.

skogsbergs-anna
8/6/19, 11:21 PM
#2

Först kanske man måste ställa sig några frågor! Varför vill jag binda mig med ett kontrakt? Skriver du på kontrakt med vem som helst annars? Vad vill jag få ut utav det? Vem vill jag skriva kontrakt med? Varför just den demonen tex. Och hur ser du på demoner? Med kristendomens glasögon? Som forntida gudar eller arketyper? Dessutom behöver ett avtal eller löfte inte vara krångligare än man gör det. Bete dig som du gör annars, lär känna demonen först, ni kanske inte alls passar varandra.

Gör hellre fel än inget alls.

dennas
8/7/19, 3:33 PM
#3

#2

Superbra svar, men tråden är gammal, så TS kanske inte är kvar på forumet. Dock tror jag svaret kan vara till hjälp för andra också. 👍

Upp till toppen
Annons: