Annons:
Etikettallmänt
Läst 2312 ggr
Valkyrija
3/21/16, 10:37 AM

Olika typer av häxor

Hej!
Jag är lite nyfiken på de olika "häxtyperna". Alltså vildhäxa, gryningshäxa, änglahäxa, skogshäxa etc. Hittar inte så mycket information om detta och undrar om någon skulle vilja berätta om dessa? 🌺
Anser du inte att dessa finns så ber jag dig vänligen att inte kommentera det. Jag är bara intresserad av information kring häxtyperna och inga predikningar om att jag har fel eller att de inte finns enligt din mening. Tack på förfot. 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Sommarek
3/21/16, 11:04 AM
#1

Den nyfikne undrar vart du hittat alla dessa slags häxor? Där är en del som jag faktiskt aldrig hört talas om.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Valkyrija
3/21/16, 11:07 AM
#2

Nä hörde själv precis talas om det i en grupp på facebook och jag blev väldigt intresserad men hittar inte så mycket fakta om typerna. Finns massor som jag ser kallar sig för dessa typer men hittar inte vad det innebär 😮

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Trollvind
3/21/16, 11:19 AM
#3

Varför inte fråga dem som kallar sig för dessa benämningar? De borde ju veta vad det innebär eftersom de tagit till sig en sådan titel.
Annars säger jag som Sommarek #1, att det är flera jag aldrig hört talas om.

Valkyrija
3/21/16, 11:21 AM
#4

Mycket av det jag hittar är bloggar som inte varit aktiva på länge. Kikar därför om det finns folk här som kallar sig för någon av dessa eller har kunskap om de 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ganna
3/21/16, 11:25 AM
#5

"Vildhäxa" är den enda jag hört talas om tidigare. Det var ett sällskap som märktes mest kring sekelskiftet som gick på om "Den Yttersta Orsaken, D.Y.O." och även kallade sig "Pantherahäxor" och "The Fraterninty of the Red Lion". Om jag minns rätt var de tämligen influerade av dåtidens kaosmagi samt ockultism i allmänhet.

Jag antar att alla de där epiteten kommer sig av att nån försöker torgföra ett egenpåhittat system.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Valkyrija
3/21/16, 11:29 AM
#6

Vad jag tolkat det som så är det olika "kategorier" folk känner att de tillhör. Enligt den lilla, lilla information jag har är det mycket fart och fläkt i vildhäxor, skogshäxor har en starkt dragning till naturen och ser tomtar, älvor etc.. Som sagt, det är det lilla jag vet och är intresserad av att höra vad andra anser/vet.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Sommarek
3/21/16, 12:23 PM
#7

#6 Det låter inte som några traditioner eller system jag känner till, faktiskt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
3/21/16, 5:26 PM
#8

#5 Ja, de vildhäxorna minns jag väl från tiden då man hade epost-grupper och diskuterade i. Och vilda diskussioner var det sannerligen ibland ;-). Vart tog de vägen? Finns de kvar?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
3/21/16, 5:40 PM
#9

#8 Jag har inte sett någon som kallar sig det (med den definitionen) på länge.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Upp till toppen
Annons: