Annons:
Etikettallmänt
Läst 1321 ggr
[Vingla viking]
2016-02-02 05:58

Antikrist

Hej hej. Jag har haft lite funderingar kring lite saker nu den senaste tiden. Det värkar ju vara 2st motpoler i Bibeln. Den ena gruppen har ju Guds 7inkarnerade ärkeänglar. Den har även Guds 144.000 soldater på sin sida. Och den andra sidan har antikrist, hans 4 ryttare av apokalypsen samt de 12 apostlarna. Men finns det flera viktiga personer som nämns. Jag känner att det ju blir lite ogämt med att ena sidan skulle ha 17 soldater och den andra 151.000soldater. Den det något i Bibeln som. Jag kan ha missat?

Annons:
Manutar
2016-02-02 07:00
#1

Intressant att du väljer häx-forumet för denna fråga. Jag är ingen expert på bibeln alls, men vad är det för konstigt med att det är ogämna siffror? Sällan har två arméer gämna antal krigare.

Ganna
2016-02-02 14:37
#2

Jesus iFokus är ett bättre val för den här frågan, den har inget med häxor att göra.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[Vingla viking]
2016-02-02 19:09
#3

Jag tänkte att det handlade om något som kanske någon här inne skulle känna till just för att ni är häxor. Jo jag tycker att det har med häxor att göra men jag har möjligen fel. Tackar så mycket ändå. Jag tar erat förslag och skriver på Jesus iFokus istället 👍😊

Sommarek
2016-02-02 20:10
#4

#3 Det skulle vara kristna häxor i sådana fall, eftersom antikrist är en figur från den kristna mytologin. Av naturliga skäl är kristna häxor nog ganska få.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Lummer]
2016-02-03 16:12
#5

Den boken finns det många lustigheter i. I det här sammanhanget kan man ju fnissa över att storleken inte har någon betydelse 😉

Bappho
2016-02-04 09:29
#6

Det finns vissa strömmar inom traditionell häxkonst där bibliska myter, väsen och personer är ganska gällande.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Sommarek
2016-02-04 10:11
#7

Jag sa heller inte att det inte fanns.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2016-02-04 15:32
#8

Läste precis påståendet, "The witches' Bible is the Bible", i en artikel inne på Rune Soup, så en del tycks t o m tycka det 😉

Counting Witches On Pinheads

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2016-02-04 16:01
#9

"Påhittade sködefestivaler". Det är nästan lite gulligt. Tänk att man kan vara wiccan och bara därför bo helt hyresfritt i huvudet på så många.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: