Annons:
Etikettallmänt
Läst 1669 ggr
AnonymKille00
2016-01-23 17:30

Bok om Kristaller

Någon som har något boktips på en bok som visar tydliga bilder på kristaller och berättar hur de påverkar oss? Har nämligen kristaller för över 10000kr och har svårt att identifiera dem emellanåt. Era tips betyder jättemycket så tack i förväg, önskar er alla en superbra lördagkväll :)

Annons:
VildaVittra
2016-01-23 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tänkte bara ge ett tips för hur du håller ordning på dina kristaller, jag förvarar mina stuffar i sortimentaskar och märker upp dom med deras namn. Ursäkta suddig bild.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridelfina
2016-01-23 19:59
#2

Finns också en sajt som heter stenar, där finns tråd med tips på olika sajter och böcker. du kan ju också lägga upp bilder på dina stena och få hjälp att identifiera.

 
 

AnonymKille00
2016-01-23 20:59
#3

@VildaVittra Jo jag har ju några av mina stenar bevaradet på det sättet men tack för tipset! :) @fridelfina Jo jag såg någon tråd där men man fick ju ändå inte se recensioner på böckerna de pratade om. Menar du att jag lägger upp bilderna där så folk kan hjälpa mig att identifiera dem? Tack för era svar hörrni!! :)

Loris M
2016-01-23 22:32
#4

Den här boken köpte jag till en vän som också har en massa kristaller och som hade samma "problem" som du. Den kan användas som uppslagsbok och enligt henne är den jättebra och det går lätt och snabbt att identifiera kristaller du inte känner igen. Det finns bilder på över 200 kristaller och författaren beskriver varje kristall och hur den påverkar oss andligt, känslomässigt o.s.v.

Tarotstollan
2016-01-26 01:40
#5

Detta är en av de bästa böckerna, tyvärr är den svår att få tag på men den finns nog på något bibliotek att låna.
http://www.vattumannen.se/images/prod/75242_xl.jpg

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2016-01-26 18:41
#6

Jo, det händer att folk lägger ut bilder som snälla försöker identifiera. Det finns några riktiga stenproffs (heter det geologer?) som har mycket bra koll på stenar där. Men lägg alla bilder i samma tråd så att du inte gör nya inlägg för varje sten. Alltså ny sten blir ny kommentar i samma tråd. En del tar bild på några stenar i taget och lägger ut.

 
 

Annons:
[Gandalf56]
2016-02-07 11:31
#7

själv har jag lärt mig det mesta utantill har även en del olika böcker både åt de mer "vetenskapliga" hållet och stenars förmågor och liknande men det blir jobbigt i längden eftersom samlingen bara växer och växer och jag nu ligger på ca 300 exemplar av olika stenar och i olika former men lägg järna upp bilder för jag hjälper Järna till att identifiera stenar och kristaller 🙂

magiskblomma
2016-02-22 13:10
#8

Du har väl den där boken… hmm vad heter den… "stora boken om kristaller" eller vad det är nu den heter..

Upp till toppen
Annons: