Annons:
Etikettallmänt
Läst 1216 ggr
[Phi]
2016-01-05 18:44

Tidningar / magasin

Så här i januari funderade jag på att påbörja en prenumeration på en tidning eller två. Jag har ett par gånger prenumererat mer än jag läste, och det är väldigt onödigt :) Tanken är att köra med en pdf-variant för att inte slösa på papper (och porto för utlandstidningar), men kan även tänka mig pappersutgåva. Jag kikar just nu på "Witches & Pagans" som jag inte vet något om sedan tidigare.  

Så - vilka tidningar, om några, läser ni och kan rekommendera? Någon som har läst W&P? Någon tidning som ni vill varna för, som en bör undvika? 

Engelska funkar finfint och möjligen tyska om tidningen är riktigt bra :D Jag vill inte ha en ren wicca-tidning och tycker väl att de jag köpt i affär i Sverige (kommer dock inte ihåg namn) varit väldigt mycket new age för min smak. Men det går så klart bra att tipsa även om tidningen inte är 100 procent vad jag önskar. Om inte annat kanske nån annan tar tillvara på det!

Annons:
Ganna
2016-01-05 19:11
#1

Den enda tidning jag prenumererat på, The Cauldron, gick tyvärr i graven med sin redaktör förra året.

I övrigt tycker jag inte det är värt pengarna. :/

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
2016-01-05 20:21
#2

#1 Jag får kanske hälsa på någon dag och kika i dina gamla nummer. Har du något av Chumbley?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Phi]
2016-01-05 22:05
#3

#1 Hm, kanske ska kolla om det finns gamla exemplar att köpa av den istället :) 

Synd att det är svårt att hitta bra tidningar, men tack för svaret!

Ganna
2016-01-05 23:57
#4

#2 Vilken bra fråga, men jag tror vi börjar med frågan var jag har alla tidningar… :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
2016-01-06 18:02
#5

#4 Jag har intervjun med honom från The Cauldron då den är med i Opuscula Magica, men jag missade del 2 av den boken så det finns säkert något jag ännu inte läst.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bara Anna
2016-01-10 20:08
#6

Sage Woman är också läsvärd! Varför inte köpa senaste numret i pdf-format och känna efter om du gillar?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: