Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2517 ggr
Bappho
12/25/15, 2:45 PM

Kartomantiblogg!

Jag skulle vilja rekommendera en blogg som jag tycker är en av de bästa just nu inom kartomanti, Camelia Elias' Taroflexions. En riktig guldgruva. Hon har skrivit ett par riktigt bra böcker också.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Ganna
12/26/15, 11:20 PM
#1

Apropå kort så fick jag till min stora glädje "The Fantod Pack", Edward Goreys helt oanvändbara "tarok"-kortlek i julklapp. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
12/27/15, 8:22 PM
#2

# 1

Om du får nån ordning på att spå med leken, så snälla berätta! Den  ser ju onekligen fantasieggande ut…

Ganna
12/27/15, 10:08 PM
#3

#2 Det är inga problem med själva divinationen, men jag tror få vill ha framtiden den förutspår. För att ge ett exempel så är nyckelorden till kortet "The Insects":

Thursday, folie á deux, green sickness, senseless talk, loss of vitality, an accident in a field, false hopes, spasms, a refusal, insincere love, blisters, disagreeable news, threats.

Resten av korten är lika "upplyftande". :D

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
12/28/15, 4:30 PM
#4

#3

😂

Bappho
12/28/15, 8:21 PM
#5

#1 Var den svår att hitta? Skulle vilja ge min son ett exemplar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
12/28/15, 9:09 PM
#6

#5 Jag kan be gåvogivaren (sambon) slänga dig ett PM på FB. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
Bappho
5/13/17, 10:54 AM
#7

Camelia Elias är fortfarande en av mina favoriter när det kommer till att läsa kort. Hon har numera en youtube-kanal READ LIKE THE DEVIL WITH CAMELIA ELIAS för den som gillar videos mer än text.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: